Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

batmanshuset

Mycket besök blev det idag…

Startade med besök hos tandläkaren, trodde jag, men det var tandhygienisten. Aha, jag som trodde jag skulle få fixat den plomb jag är medveten om att jag tappat. Tandhygienist, trevlig tjej, men vet inte om jag gillar det hon pysslar med under arbetstid. Tyckte hon var värre än vanligt… hade hon inte varit så nära slutet så hade vi fått bokat ny tid. Jag har väldigt svårt när det bökas långt bak i munnen, någon gång har de lagt lokalbedövning när det inte funkat alls. Glad var jag när jag gick därifrån, 804:- fattigare… vad gjorde väl det, bara jag kom därifrån… 🙂 I morgon blir det tandläkaren för att få en ny plomb i en framtand! Det verkar inte som om folk vill gå till tandis veckan innan jul, det brukar vara svårt att få snabba tider… 😉

Litet senare under dagen så drog jag iväg till bilbesiktningen. Smutsig både ut- och invändigt, men det får duga tyckte jag. När killen gått igenom bilen och kört en runda kom han in och sa ”den bilen är bra!” Ja, jag instämde… blev glad när det inte fanns en endaste liten anmärkning i protokollet. Bilen är trots allt 11 år gammal… 🙂 Under tiden killen undersökte min bil så hade jag en trevlig samtalsstund med en småbarnsmamma och jag lekte även litet ”tittut” med den 11 månader gamla sonen. Tur man har ett litet barnbarn så man har litet erfarenhet av de där lekarna igen… 😉

Dagen började kännas riktigt bra… Nu var det roligaste kvar – biblioteket! Ett ställe jag gillar, handlade dock litet mat först så jag hade det roligaste kvar. Fann inte riktigt det jag sökte på bibblan, men har litteratur, deckare, så jag klarar mig över julen. Nästa gång ska jag låna litet annan sorts litteratur, känner att det börjar bli tjatigt med alla mord… 😉

I morgon är en ny dag… Dags att börja med litet julpyssel, tror jag… 😉

Kommentarer till: "Tandhygienist, bilbesiktning och biblioteksbesök" (6)

  1. Undrar vad ditt julpyssel kan vara? Själv är jag ingen pysslare. Jag kan inte få till det så det ser snyggt u. Men jag ska baka lite julbröd och göra ett par sorters julgodis. Tre skoldagar kvar, och så avslutningsdagen. Sedan blir det jullov. Hu, vad snabbt terminen gick!

    • Julpyssel var kanske fel ord. Jag är ingen pysslare i den bemärkelsen du tänker på. Jag ska julstäda, julpynta och så förbereda maten. Jag firar julafton redan den 22 i år! Får anpassa mig så det passar ”alla” i min lilla familj, men jag är anpassningsbar… 🙂

  2. Det är verkligen trist att gå till tandläkare /hygienist för jisses vad det svider i plånboken, kramen å tack för dina fina ord …

  3. Det finns förvisso likheter mellan tänder och bilar. Båda kan kosta mycket pengar.

Kommentera

Etikettmoln

