Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Politiken

halm

Jag gillar inte utvecklingen inom svensk politik.

Jag gillar inte när moderaterna försöker leka socialdemokrater.

Jag gillar inte när socialdemokrater försöker leka moderater.

Ännu sämre gillar jag sverigedemokraterna och deras budskap.

Svenska folket sympatiserar mer och mer med ytterkanterna, dit jag räknar sd och svenskarnas parti m.fl och även de som är på yttersta vänsterkanten som jag inte ens minns namnet på. Att detta sker tror jag just beror på att allt från moderaterna och socialdemokraterna överger sina ideologier och bara kämpar om makten. För så upplever jag dem. De lyssnar på opinionen och fiskar efter så många röster som möjligt.

Fram för tydlig politik, om jag för be!

Kommentarer till: "Politiken" (12)

  1. Blir det bara slut på blockpolitiken så ordnar sig nog allt till det bästa.

    SD? Inte min kopp te.

    Sv: Lite bara 😉

  2. Då vet jag vad du önskar dig i julklapp. Du har helt rätt i ditt resonemang.
    God Jul och kram på dig.

    • Visste inte man kunde önska sig detta i julklapp, men en bättre julklapp kan man knappast få. Återstår dock att se om ”di däringa” politikerna infriar mitt önskemål… 😉

  3. Jag tänker ungefär som du…
    förr i tiden visste man ganska exakt var varje parti stod, och speciellt vilken ideologi som fanns bakom partierna
    saknar detta alltmer hos Sossarna nu….de är inte lika tydliga med det längre…
    jag vill också ha mera tydlig politik
    och det är mycket skrämmande att SD får mera röster

  4. Kan bara hålla med!
    Vill passa på att önska dig en riktigt God Jul!

    Kram

  5. Håller med dig. Själv känner jag ett sting av oro när Löfvén antyder att han kan tänka sig att bilda regering med borgerliga partier. Jag tänker ju rösta på S för att få bort Alliansregeringen, inte för att få tillbaka den i nån sorts S-version. Den kommande valrörelsen och val blir onekligen spännande. God Jul!

  6. Instämmer till 100%! Tack för det inlägget.

Kommentera

Etikettmoln

