Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Fyrverkerier

påcykel

Jag tillhör de som tycker det är bra att de värsta fyrverkeripjäserna försvinner, i alla fall blir olagliga.Fyrverkerier kan vara vackra att titta på, men det finns fler nackdelar än fördelar med sådana pjäser. Det skjuts fyrverkerier för miljoner i vårt land vid nyår, påsk och ibland litet när som helst. Helt vansinnigt om ni frågar mig. Dessutom är det inte miljövänligt på något sätt.

Vi ska förvalta vår natur och jordklotet på ett sätt så generationerna efter oss ska ha någonstans att dansa runt i vår herres hage! 😉

Vad tycker ni andra?

Kommentarer till: "Fyrverkerier" (13)

  1. Jo, fyrverkerier är fina att titta på och på avstånd…
    men när de skjuts och kommer för nära husen så är det inte kul….
    och för alla djur som lider på grund av dem
    och dessutom så är de inte miljövänliga
    Jag tycker också det är bra att de värsta fyrverkeripjäserna försvinner

  2. Håller med dig till 100 %…punkt!!!!

  3. delar helt din åsikt där, är själv uppväxt utan fyrverkier så det fick mina barn bli också
    och inte skjuter dom nu heller när dom är vuxna
    så det är bra om det försvinner

  4. Håller med dig!
    Fyrverkerier är snyggt att titta på då det sker av proffs vis stora arrangemang. Inte när fulla amatörer skjuter hej vilt omkring sig. miljöförstöring där kanske det finns större saker att angripa, men alla skador som dessa raketer för med sig vid alla storhelger räcker gott för ett förbud.

  5. Håller med dig! Fina att titta på men det räcker mer än väl med de som kommunen brukar arrangera. Det händer så mycket olyckor och det är så onödigt…..så är det dyrt också.
    Min pappa var sprängare så han hade grejer hemma som han brukar fyra av på nyåret, kan vara därför jag inte gillar när det smäller och smattrar för mycket.
    God fortsättning på aftonen!

    Kram

  6. Glömde att bekräfta att rosorna är från i vinter, den står i västerläge intill en husknut 🙂 Mycket vackert!

    🙂

  7. Tycker gott att det räcker med dom söta tomteblossen,
    vi är nu inga som helst fyrverkerimänniskor, och jag tycker att pengarna
    som skjuts upp i luften skulle kunna användas på bättre sätt.

    Tjingelingen från Rantamor.

  8. Önskar dig en riktigt God fortsättning på 2014. Hoppas året så här långt känts trevligt och positivt.
    Jag är väldigt ambivalent i frågan om fyrverkerier. Ur miljö/djur hänsyn uppskattar jag de nya reglerna men jag gillar verkligen den vackra himmel som raketerna skapar runt tolvslaget på nyårsafton

    • God fortsättning till dig också! Arrangerade fyrverkerier av de som kan det, de kan fascinera mig, men inte så mycket när folk skjuter litet på gehör… 😉

  9. Jag älskar att kolla på fyrverkerier å jag vet att det är en miljöbov men jag gillart å speciellt om det är stora arrangemang , kramen

  10. Per-Anders sa:

    Tja, jag kan både ha och mista fyrverkerier. Precis som du påpekar är de vackra att titta på men om människor och djur far illa av fyrverkerier så har jag inga problem att undvara dem.

Kommentera

Etikettmoln

