Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

blog

Jag sitter och tittar/lyssnar till en psykologs samtal med Jonas Sjöstedt. Nyfiken på en partiledare tror jag programmet heter. Jag tycker intervjuaren som är psykolog analyserar sönder allt han säger. ”Varför tror du att du tänkte så” och ”vad menar du med trygghet” och ”drivkraft är”… osv. Låt folk få svara på frågorna, berätta om sitt liv på sitt sätt.

Så tänker jag, hur tänker du? Har du sett programmet?

Jag skulle bli vansinnig om jag hade en sådan person andra sidan köksbordet som ifrågasätter allt jag säger! 😉 Som väl är så väljer man sitt sällskap… 😉

Jag är intresserad av människor och jag är intresserad av politik. Min tanke är att jag vill se alla partiledarna i den här serien, frågan är om jag ska orka det med den intervjuaren. Ett försök är det värt i alla fall. 😉

PS! Nu har jag sett hela programmet och tycker nog att intervjuaren skärpte till sig och ställde frågor som förde samtalet framåt istället för att analysera sönder allt som sas. Alltså backar jag litet i min kritik… 😉

Kommentarer till: "Tur man inte har relation med en psykolog" (12)

  1. Hade ju tänkt kolla på det där men annat kom i vägen.
    Jo..de där politikerna får man ju en liten annan bild av när de kommer lite ner på vardagsnivå på nåt vis.
    Man skapar sig ju lätt en bild av dem pga den politiska inriktningen de har och hur media presenterar dem.

    De är människor de också, även om man kan ha svårt att tro det ibland 😉

    Ha en superb afton :)+++++++

    • Aftonen är supergoe… Nyss ätit kycklingfilé med ris och sötsur sås. Kaffe på maten förstås…. Sedan blir nattarbete… Kanske inte lika gott, men det gör gott för plånboken… 😉

  2. Jag gillade inte alls den mannen som intevjuade Jonas. Tyckte det kändes som han gjorde Jonas nervös och analyserade sönder allting. ( som du säger) Jag märkte inte att han skärpte till sig för jag stängde av!

    • mmm jag stod ut och tyckte att det blev bättre, ganska bra faktiskt. Reinfeldt nästa gång… kontraster i ideologi, ska bli spännande!

  3. Jag hade också tänkt kolla på det programmet men jag gör det på webben sedan när jag fått ordning på min nya dator.
    Jag återkommer med min åsikt 🙂

    Ha en fortsatt finfin helg!

    🙂

    • Jag är nog litet mer politiskt intresserad än de flesta, missar ogärna sådana här program. Det blir mycket nu framöver kan jag tänka mig, vad gäller politiken… 😉 Ha en fin lördagsafton själv!

  4. Jo, jag har sett programmet och tyckte det var lite intressant
    men ännu mera spännande kan det bli när det blir intervjuer med andra och vissa partiledare
    som t.ex. från SD 😉
    kram

  5. Såg också Sjöstedts intervju och han verkade märkbart obekväm med att prata om sig själv och sin barndom vilket jag kan förstå. Egentligen är jag inte så intresserad av det, för mig är politiken viktigast och inte personen. Tänker iaf se fler för det kan ju komma upp något nytt. De som intresserar mig minst är KD´s och Centerpartiets ledare.

Kommentera

Etikettmoln

