Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Klippning

oslovann

Att klippa mig utomlands är ingen hit för mig. Hittar helt enkelt inte kunniga frisörer… eller kan det bero på att jag förklarar alldeles för dåligt!?

I Peru var jag och klippte mig, tog första bästa jag hittade. Det blev inte vackert… det visade sig att det kostade endast 10:- SEK! För det priset kunde jag kanske inte begära mer… 🙂 I efterhand funderade jag på om hon var utbildad frisör! Fick kanske skylla mig själv, den gången.

I förrgår klippte jag mig i Oslo, det blev något bättre än i Peru, men inte tusan var det så här jag försökte förklara att jag ville ha det. Det verkar som om frissan lyssnade, men gjorde som hon själv tyckte var smidigast… Inte vet jag. I fortsättningen ska jag försöka fortsätta med att klippa mig på hemmaplan. Då är de rädd om mig som kund och en bra kommunikation leder till en nöjd kund!

Tur jag inte är så ”noga” på det… är inte så flärdaktig. Tycker, men bryr mig faktiskt inte så mycket. Livet är så mycket mer än utseende… 😉

Kommentarer till: "Klippning" (14)

  1. Modigt må jag säga! Jag hade aldrig vågat det, mitt tunna hår behöver en duktig frisör som känner mina spetor. Jag bryr mig inte egentligen men för lättheten skull så är det ett måste. Annars ligger håret som om en katt hade slickat mig på huvudet 🙂

    Önskar dig en finfin fortsättning på helgen!

    Kram

    • Jag brukar byta frisör så där var 5-10 år… Behöver förnya mig ibland känns det som. Att jag klippte mig i Peru var mest för skojs skull, som inte blev speciellt skoj, visade det sig. Att jag klippte mig här i Norge, berodde på att jag inte hann få till det innan avresa. Det blir för långt innan jag är hemma igen. Nu kommer det att dröja innan jag låter håret klippas utomlands… jag ska kunna ha en ”riktig” dialog med frisören… 😉

  2. AnneMarie Engblom sa:

    För mig är frisören en viktig person…
    Lockades för en tid sen av en salong i centrum där klippningen kostade kronor 170.
    Det var något som fattades, trivdes inte med håret.
    Återvände till min gamla frisör, Frissan Öxnehaga, där jag varit kund sen början av 1970-talet.
    Där vet man precis hur jag vill ha det!

    • Jo, tryggt med gammal van frisör som känner håret, men ibland kan det vara kul att chansa… 😉 Är jag dumdristig? Kanske… men jag tänker inte så mycket på det… jag hoppas folk ser mig för den jag är där innanför skalet… 🙂

  3. Låter ju i och för sig spännande att lämna sitt huvud åt en obekant frisör. När jag var riktigt ung, så gick jag en gång till en herrfrisör och bad honom klippa mig. Tror att det var på en håltimme under gymnasietiden. När jag kom hem grät både jag och min mor. Numera byter jag inte frisörska så ofta, har nog haft samma i femton år.

  4. en annan klipper sig gratis eller rättar sagt det är frugan som tar hand om de strån som finns kvar på huvudet. så här är det billigare än tio kronor :-))!

  5. En väninna till mig skulle klippa sig vid besök på spanska landsbygden. Visade sådär mellan tummen och pekfingret (ca 2 cm) och menade att det var så mycket hon ville klippa av… Snabbt satte frisören igång och innan hon hann protestera hade han börjat klippa av så hon gick därifrån med en hårlängd på 2 cm. Men det växte ut igen 🙂

  6. Har ibland funderat på att klippa mig nån gång när jag varit utomlands. Bara för skojs skull, liksom. Har dock ännu inte vågat ta det steget. Tycker alltid det är spännande att klippa mig hos nya frisörer som kanske överraskar mig med en ny frisyr.

    • Spännande kan det vara och det skulle kunna resultera i ett roligt blogginlägg hos dig också, misstänker jag. Alltså om du testar frisör i främmande land… 😉

  7. Jag har klippt mig i Kina båda gångerna jag varit där. Det kostade också 10 kronor, men vi hade kunnat ta betalt av alla kineser som stod utanför och stirrade in när vi 2 blonda svenskor satt där och lät oss friseras. Jag tror det var minst 10 stycken som kom fram och kände på mitt ”bebishår” av dem som arbetade där vi var. Det blev definitivt inte någon bra frisyr, VÄLDIGT kort! Numera, sen vi flyttade, åker jag 7 mil enkel väg för att få ha kvar min vanliga frisör. Det är inte så ekonomiskt, men byta…….HUVA! Jag kör på ett tag till, fast lönsamt är det inte.

    • Det låter häftigt… 14 mils resa för att få håret klippt! HUVA, säger jag också…

      Det verkar vara svårt att bli nöjd om man klipper sig i främmande land… Om jag går efter kommentarerna här!

Kommentera

Etikettmoln

