Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Längtan till våren

vitsippa

Jag ser att flera av er hemma i Sverige börjar få vårkänslor i kroppen. Tänk vad bra bloggarna är där man kan uppdatera sig om vad som händer på hemmaplan – när man befinner sig på bortaplan! Våren är alltid efterlängtad av mig. En ljuvlig period som återkommer år efter år. Tyvärr brukar den försvinna alldeles för snabbt… vart tog den vägen… men då har vi förstås hela den underbara svenska sommaren att njuta av! Hmm.. ja, ibland är den underbar, andra gånger regnar den bort…

I Oslo är det grått och trist. Tror inte jag har sett solen sedan jag kom hit den 9 januari. Men det börjar närma sig hemresa och då hoppas jag att solen ler vänligt mot mig! Att börja spana efter årets första vitsippor är en nostalgisk känsla… Vitsippan på bilden får stilla min längtan, så länge… 😉

Kommentarer till: "Längtan till våren" (16)

  1. å den här tiden vi har framför oss älskar jag när man ser naturen vakna till liv…i Karlstad hade viu sol i söndags men nu är det gråt toch fult igen:(men +grader iallafall!;) må gott

  2. Kom hit! Skynda dig! Vi kan väl börja öva på vårskriet, du och jag?! 😉
    Kram!

  3. Här i Timrå framkallar inte vädret några vårkänslor. Bara snö och disigt. Fast nån gång kommer säkert våren här också.

    • Jo, det får vi hoppas på! Är det möjligt att Timrå och Oslo ligger på samma breddgrad? I vart fall låter det som om vädret är likadant…

  4. Det är tungt med den mörka tiden men ljuset är på väg tillbaka hos oss iaf. Jag reser ju hit och dit och har inte mött våren riktigt än…

    • Jag har ju förflyttat mig norrut från min bostadsort så här ligger vi efter med ljuset – tycker jag! Men det blir en positiv överraskning när jag landar på hemmaplan igen!

  5. Vårkänsla… nja…. Tänkte på det, när jag var ute en sväng …om tre månader så är det ( förhoppningsvis) riktig grönska på gång. För fyra månader sedan så var det riktig höst och precis slut på grönsketiden. Vi närmar oss den fina våren och ljuset har definitivt kommit tillbaka. För att få lite försmak av den härliga sommaren, ,så åker vi en vecka till den eviga sommaren på Teneriffa nu när det är sportlov.

  6. På något vis verkar det som hela Sverige lder brist på de gula strålarna och har så gjort en längre stund.Tur ändå att sommaren var så underbar så det förhoppningsvis finns lite solsken lagrat i gömmorna här och där.

Kommentera

Etikettmoln

