Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Förkylningstider

höns

I mitt boende i Oslo har vi inte trådlöst internet i våra ”lägenheter”, men väl i ett gemensamhetsutrymme högst upp, på 10:e våningen. Ganska trevligt, träffar en hel del människor här.

I kväll vaknade jag av att det var kanonvarmt i rummet och det i sig orsakade att jag är väldigt tung i huvudet. När jag kom hit var det kallt på rummet, blåste rakt in och då hade vi några minusgrader utomhus, nu har vi töväder. Men vad har hänt med alla arbetssugna bemanningsmänniskor? Här sitter de och och hostar, snyter sig i stort sett hela tiden. Var och en har nog av sig själv, tyst, sånär som klickande på våra datorer… 😉 Det verkar med andra ord vara förkylningsdags. Det vill jag absolut inte drabbas av sådant… Blir du också betydligt tystare än vanligt när du är tung i huvudet, snorig eller på annat sätt känner dig down?

Det är inte kul att vara sjuk hemma, det är definitivt än tråkigare att vara sjuk på bortaplan… Jag skjuter undan tanken på mitt tunga huvud och koncentrerar mig på att dra iväg till arbetet om tre timmar. Sedan är jag ledig två nätter…. Skönt, som alltid.

Jag saknar radiolyssnandet, jag tror aldrig jag sett så mycket på TV under en period som här. Blir inte imponerad, de program jag gillar har jag redan upptäckt tidigare! Nu kan jag snart börja nedräkning inför hemresan, inte riktigt än, men snart. Det brukar jag göra när jag har 10 arbetspass kvar att utföra… 😉

Kommentarer till: "Förkylningstider" (16)

  1. Det är nog så att även jag blir lite tystare när jag på något sätt är down. Kanske det mest blir så när det hänt något allvarligt som nu när pappa gått bort. Men det beror också på vilka människor som finns runt omkring. I en sådan situation som denna behövs någon som kan och vågar lyssna utan att dra upp allt elände i sin egen familj. Det orkar jag inte lyssna på hur gärna jag än vill. Alltså är det bättre vara tyst och ta det samtalet när jag orkar. Men jag känner flera ”änglar” som jag kan prata med i ALLA lägen.

    Hoppas verkligen att du slipper den där förkylningen! Kram Maria

    • Ååh, jag beklagar din förlust! Samtidigt förstår jag varför du är så ”tyst” på din blogg….

      Var rädd om dig. Lyssnande vänner är guld värda i många situationer.

  2. Undrar om du bor på samma ställe som jag, vid Ullevål i 10 våningshuset där? Minns inte adressen, men man hade ett litet hybel o toa i en korridor.

    • Jo, det är här vi gästarbetare finns när det handlar om Ullevål, Lovisenberg och St Hans Haugens i alla fall. Små, krypin i en korridor med 5-6 boliger. Hänger inte riktigt med, är du här nu eller har du varit. Första stället jag bor på som har hiss, alltså slipper man kånka tunga resväskor upp till översta våningen, för det är alltid där jag hamnar… Nåja, här bor jag endast på 7:e våningen… 😉 Fredensborg-huset tror jag det kallas, adressen är Kirkeveien som allt annat är uppe runt sykehuset.

  3. Jo..snorighet o annat brukar ju för mig ge lite ”down-tid” här, fast jag brukar då intaga en liten whiskey eller två, då känns det bättre 😉

    Krya på dig.

  4. Krya på dig! Här hemma är det OS som gäller och vi har vunnit i hockey. Nu saknas bara en seger i skidor då detta betyder att vi spöar Norge!

  5. Frågan är vad som är svårast att klara sig utan nu för tiden. Varmvatten eller internet.

    • hmm… varmvatten… ja, det går ju alltid bra att värma i micron eller i en gryta på spisen. Sedan får man gå till badhuset för att fixa hygienen…. En annan variant är förstås att köra en period utan att vara uppkopplad… 😉 Ja, inget lätt beslut, det där… 😉

  6. Extra trist att vara sjuk när man inte är hemma! Hoppas det blir en lätt förkylning och att du kryar på dig snart!

  7. Vabruari, säger småbarnsföräldrarna om denna månad, då de är hemma och vabbar (Vård Av sjukt Barn) mer än de är på jobbet.

    Och det där med hur man klarar sig utan internet är en intressant fråga. Testade ett par dagar i bergen i Brasilien och jösses vad vi kastade oss över datorer och smartphones när vi kom tillbaka till Sao Paulo!

    • Jo, jag har också varit med om sådant… Både i Kenya och i Peru har jag levt utan internet… men när vi kommit till mer bebodda trakter så uppförde vi oss precis som du skriver… 😉 Det är en självklarhet idag att man ska kunna ha kontakt med familj, vänner och omvärlden.

  8. Det är jobbigt med alla förkylningar och influensor som går nu
    och det är verkligen inte roligt att vara sjuk, och hoppas du slipper det
    hoppas det gick bra på jobbet och skönt att du får vara ledig två nätter
    kram

Kommentera

Etikettmoln

