Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Världens dyraste stad

thai

Som jag tidigare skrivit så utsågs Oslo till världens dyraste stad att leva och bo i 2013.

Häromdagen när jag var ute och geocachade så vandrade jag så mycket att jag kände att jag inte ville ställa mig att laga mat när jag kom hem till boendet. Jag slank in på en japansk restaurang där de även erbjöd thai-mat. Jag beställde och funderade inte så mycket på priset, vet ju att det är dyrt med restaurangmat. Jag hade beställt en hämtportion. När jag skulle betala så visade det sig att den kostade 199:-, t.o.m jag häpnade som sällan blir så överraskad över priserna i Norge längre. Portionen var inte speciellt stor heller och smaken!? Ja, bättre thai-mat har jag ätit… ingen höjdare på något sätt… Men det dög gott och väl för att dämpa hungern.

Kommentarer till: "Världens dyraste stad" (10)

  1. Jösses..det var saftigt måste jag säga, men det räknas väl som lyx där borta.
    Men nånting måste väl en arbetare få unna sig, hade gjort samma sak 🙂

    Ha de bäst nu.

  2. För det får vi fyra portioner här i Lund 😉

  3. Hutlöst dyrt.

  4. Usch vilka priser det är där. Sist jag var i Oslo på stopp höll jag hårt i plånboken.

  5. Helt vansinnigt, jag blir upprörd över dessa priser i vårt grannland, det är ju inte klokt!

    • Det är bara att betala och se glad ut! 😉 Det går ju an när man har norska löner, men komma som turistande svensk och möta sådana priser är inte så kul… för plånboken!

Kommentera

Etikettmoln

