Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

vg

Det går bra för Norge i OS och det går bra för Sverige i OS. Visst är det kul, även om jag är måttligt intresserad.

I gårdagens VG kan man läsa ”Misfornöjd med OL? Her er guiden: Slik blir du svensk”! ;.-)

Bl.a kan man läsa att ”Svenskene foreslår at vi nordmenn blir vaerende i Norge, men önsker oss velkomne på besök.

– Det beste hadde jo vaert om Norge bare köpte Sverige. Dere har penger, og vi har medaljer, og da har dere jo sjanse på å vinne noe, sier Lars Pjilip lattemildt.”

Vidare kan man läsa:

”Kjell Mellberg foreslår at Norge starter med at söke råd hos det svenske smöreteamet.

– Men jag ville nok blitt i Norge, om jag var norsk. Dere har jo oljepenger – det har ikke vi, sier han.”

Dessutom påstår VG att ”Svenskene goder seg over Northug som aldri kommer till mål, og norske ski som ikke glir. Men det är ikke bare i skilöypa svenskene har passert oss.” Sedan kommer det en hel massa tips om hur norrmännen ska kunna bli svenska medborgare… 😉

Inte är väl vi svenskar så taskiga mot norrmännen!?

Jag tror aldrig jag har läst en tidningsartikel med så mycket humor och självironi när det idrottssammanhang!? Ett helt uppslag är ämnet förärat! 🙂 Är vi svenskar lika generösa med humorn? I så fall har jag missat det!

Kommentarer till: "Norge, Norge sviktar självförtroendet!?" (4)

  1. Jag kollar in os men bara då det är något som Sverige är med i, har det inte alltid varit så att vi skojat om norrmännen, har norskorna skämt om oss ? Kramen å va bra du skriver..

    • Jag har TV:n på här när jag är hemma och inte sover. Hemma i Jönköping har jag aldrig TV:n på mitt på dagen… är inte någon stor TV-tittare. Där har jag däremot radion på hela tiden jag är hemma… 😉

  2. Ja det kan vara bra med humor hehe.
    Såååå bra för Sverige det har fått.
    Önskar dig en jättefin onsdag.
    Kram från mig.

    • Jo jag vet att Sverige har fått flera medaljer, men hänger inte riktigt med på den fronten…. Men visst är det när de svenska idrottsmänniskorna lyckas efter lång tids träning och förberedelser.

Kommentera

Etikettmoln

