Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Trisslott

trisslott

Jag deltog i en tävling som presenterades på Bosse Lidéns blogg och fick en trisslott som pris.

Kvinnan bakom Miatankar tillhör den skara som får arbeta ihop sin förmögenhet, för lotter och tips går inte mina vägar. Inte ens när jag får dem i pris för deltagande i en tävling… 🙂 Sanningen är att jag vet inte hur man gör för att skrapa fram en vinst. Men… äran att bli dragen som vinnare kan ingen ta ifrån mig, inget jag slänger i papperskorgen heller… 🙂 Den smäller ganska högt!

Tack Bosse för en trevlig och rolig blogg. Du börjar kännas som en kompis, jag hoppas du inte har något emot det!

Ni läsare som inte är inblandad i varken tävlingen eller lotten… brukar ni ha tur med Fru Fortuna eller tillhör även du de som får slita i sitt anletes svett? Berätta gärna!

blogg100 Nr 2/100

Kommentarer till: "Trisslott" (14)

  1. Grattis till vinsten!!

    jag har tur ibland men det har aldrig blivit någon superstor vinst tyvärr 😉

  2. Grattis till lotten hos Bosse
    jag brukar heller inte ha någon speciell tur i spel.
    men en gång för länge sedan vann jag 1.000 på en trisslot, och det var kul..
    men annars har det bara blivit småbelopp
    Kram

    • Jag tror inte ens jag vunnit 1000 kronor. I min ungdom köpte jag Penninglotter regelbundet, men slutade när jag aldrig vann något.

  3. Numera är inte chansen så stor att det blir någon vinst. Jag köper ytterst sällan lotter och man kan ju fundera på varför. Kan finnas ett samband med att jag helt enkelt tröttnade på dessa papperslappar som inte gav någon vinst och övergick till sällskapsspel. Nu gillar ju inte maken sällskapsspel så då blir det stick och virkning tills jag träffar barnbarnet. Att få barnbarn var en riktig höjdarvinst fast på ett annat plan. ; ) Kram på dig!

  4. Per-Anders sa:

    För en massa år sedan spelade jag ibland på stryktipset. Så en gång lyckades jag faktiskt få 13 rätt och blev jätteglad. Ända tills jag fick reda på utdelningen: 93 kronor för 13 rätt. Efter det har jag aldrig spelat nån mer gång.

    • Stryktips har jag testat litet också, minns inga vinster där. Men när samma arbetsgäng körde någonting som jag inte ens minns vad det hette. Man skulle välja vissa nummer… när det blev min tur att tippa så körde jag familjens födelsedagar, lätt att komma ihåg. Den gången vann vi nog cirka 3.000, men då var vi 10-15 st som delade på vinsten… 😉

  5. Reblogga detta på Bosse Lidén och kommenterade:
    Detta var inte min mening. Förlåt. 🙂 Jag har hela tiden när jag haft mina bloggtävlingar hoppats på att någon skulle vinna något stort. Kanske händer det vinnaren av min nästa tävling, 500 inlägg.
    Segern kan ingen ta ifrån dig.
    Inget emot. 🙂 Det blir något speciellt med de som man ”pratat” med flera gånger på Blogglandia. Spännande både med likheter och olikheter när det gäller intressen, sätt att skriva osv.
    Fru Fortuna är nyckfull. Ofta har jag analyserat att när hon äntligen kommer så gäller det att utnyttja det. Ofta kommer turen både två och tre gånger direkt efter varandra. Samtidigt blev jag känd för min karaktär redan som liten grabb. Vid två tillfällen vann jag maxbeloppet på tivoli när jag drog i enarmade banditer som var tillåtna då och nu? Direkt slutade jag spela. Plockade bara ihop slantarna och gick. Som vuxen gör jag likadant. Tar alltid pengarna istället för en ny lott. Jag tror att Fru Fortuna slår till snabbt igen, men aldrig i samma affär.
    Tack för länken. Kram din kompis Bosse

    • ”Ofta kommer turen både två och tre gånger direkt efter varandra” skriver du. Hmm, det har jag aldrig upptäckt, kan bero på att den första ”turen” uteblir… 🙂

      Reblogga… vad du kan… vet inte vad det innebär!

  6. Det visste inte jag heller. Däremot blev jag överraskad när jag gick in på min blogg och såg svaret till dig ligga som senaste inlägget. 😉 Snabbt åkte det bort och jag hade lärt mig något nytt. Nästa gång ska jag inte trycka på det ordet på din blogg.

  7. Men alltså… har dom gjort om trisslotterna? Förr visade den där extrarutan nedanför bara antalet gånger man dubbla eller trippla vinsten med… huuu, jag slängde två lotter förra veckan utan att skrapa den… nu kan jag ju ha missat en vinst! 😦 Måste lära mej att läsa all info!!

Kommentera

Etikettmoln

