Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Multi

trollskog

Igår var jag ute och promenerade i regnet. Jag tänkte knäcka en multi.

Multigömmor finns inom geocachingens ädla sport. Först letar man sig till en given punkt, koordinat, som man får via nätet. Där ska geocacharen finna någonting som visar hen vidare. Ibland ska man knäcka en ”gåta”, ibland ska man gå till en annan punkt för att få ännu fler ledtrådar osv. En multi kan vara i många steg, vissa är endast två steg.

Den jag var ute på jakt efter var i tre steg. Den första fann jag. Där fick jag en koordinat och vandrade vidare till punkt 2. Där sökte jag upp ”rätt svar” som var att räkna skåror på någonting, på vad visste jag inte. Koordinaten jag sedan räknade fram skulle hjälpa mig att komma vidare. Jag räknade ut nya koordinaten där burken skulle finnas. Vandrade vidare i skogen, blev ordentligt blöt… kom till ett ställe med en massa stenbumlingar, stora sådana, med flera skrevor o.dyl. Dessutom i en brant sluttning så man fick hålla tungan rätt i mun.

Jag gav upp efter en stund. Jag blev ordentligt smutsig – det är jag inte rädd för, men jag har endast en jacka med mig hit… och jag skulle ju ha två arbetspass till. Kan ju inte komma skitig till arbetsplatsen. Jag ska tillbaka hit nästa vecka, så då kanske jag tar med mig lämpliga kläder för att utforska det här stället litet bättre… 😉

Rundan var värd sitt promenerande, trots att jag inte fann gömman. Den gick i väldigt fin natur med gamla hus och tråddrageri m.m. Det får jag gömma i mitt hjärta så länge!

blogg100   Nr 19/100

Kommentarer till: "Multi" (7)

  1. Undrar var du var… i Gnosjötrakten… Multi är ganska kul… denna har jag missat

    • Jo det är multin i Gnosjö… finns en enda… Men jag finner den nog nästa vecka, då ska jag ha oömma kläder med mig.

  2. men å vad roligt det låter det påminner lite om tävlingen jag är med i Friska Karlstad fast då letar jag stolpar istället för skatter:)

  3. Den där saken som jag hela tiden glömmer namnet på verkar vara kul. Kan vara en fördel att vara envis. Rätt kläder i naturen är jag med på. inget fel på att återse en vacker plats. Lycka till nästa gång. Kram Bosse

    • Ja, en hobby som man kan utöva precis på vilken tid som helst på dygnet och i stort sett var som helst i världen! Det är kul, åtminstone tycker jag plus många andra så… 😉

  4. […] här är det: multin (Spirit of Gnosjö) lämnade jag kvar ute i skogen förra veckan för att inte smutsa ned mig alltför mycket. Den […]

Kommentera

Etikettmoln

