Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Varggrop

varggrop

Under  min tid som geocachare har jag lärt mig hur varggropar såg ut och hur de gillrades. Jag hade faktiskt ingen aning om att sådana fanns i mina trakter under 1800-talet eller hur de gillrades innan geocachingen kom in i mitt liv. Idag träffade jag på ännu en varggrop på min väg hem från Gnosjö till Jönköping.

En geocache skulle vara gömd där, jag fann den, loggade den och inspekterade gropen.

varggrop1

Tycker det är en fascinerande hobby. Det är sådana här gömmor jag gillar allra bäst, de som är gömda på vackra platser eller där det finns något att se och uppleva. Det var precis så här geocachingen var tänkt från början, numer läggs det ut gömmor bara för gömmans skull… I och för sig bra för de som endast vill logga mååååånga… Var och en väljer ju det vi vill logga, det finns beskrivning så ingen behöver bli överraskad av att det absolut inte finns någonting speciellt att insupa.

blogg100     Nr 20/100

Kommentarer till: "Varggrop" (8)

  1. Har kamrater som pysslar med sådant där, ett bra sätt att se sig omkring ju.

    Enda varggropen jag sett byggdes av Emil i Lönneberga…och där fick de ju ”napp” 😉

    Ha en skön helg.

  2. Kul med geocaching! Liknar något som brorsan och jag höll på med i vår barndom, men då helt utan gps: vi gömde ledtrådar med gåtor som ledde vidare till nästa ledtråd som… osv. Kul att det lever vidare i moderniserad form!

  3. Säger som Micke att den enda varggropen jag sett är den i Emil i Lönneberga. Tror säkert de var effektiva då verkar ha byggts en gång i tiden och vem vet vi kanske snart får återuppliva dessa gropar.

    • Ja, så tänkte jag också… undrar hur länge till det dröjer innan det börjar grävas igen. Men å andra sidan, nu för tiden får man nog inte göra sådana… Eller vad tror du?

Kommentera

Etikettmoln

