Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Utflykt

semla

Redan förra helgen bestämde jag och ena sonen att vi skulle ge oss ut på en geocachingutflykt någon av dagarna den här helgen. Idag sken solen, det såg ut som det var ett vackert vårväder utanför fönstret. Det visade sig blåsa kalla vindar så fort jag stack näsan utanför dörren. Men det finns ju kläder så vi gav oss iväg. Målet blev Skövde. Där promenerade vi runt och loggade några burkar så länge det kändes kul.

Litet förvånade blev vi när vi letade efter en burk utanför stan´s  Netto-affär. Våra GPS:er virrade runt och vi irrade fram o tillbaka, innan vi bestämde att vi tar den senare. Det var alldeles för mycket folk där för att vi skulle kunna leta i lugn o ro. Då hördes en kvinnoröst som frågade ”hittade ni den inte”? Det visade sig vara en av cacheägarna, hon ville visa oss gömman. Hon hittade den inte! Men då hittade jag den!!! 😉

Hur som helst, efter sex hittade burkar tyckte vi att vi kunde kolla in något mat-hak. Jag letade efter en thai-restaurang som fanns i sta´n för 15-20 år sedan, men den fanns inte, eller låg i vart fall inte på samma ställe som då… 😉 Mat fick vi ändå… det fanns andra restauranger, som väl var. Sedan åkte vi hem och kände oss nöjda med dagen. När jag släppt av sonen så köpte jag en semla och körde hem och fixade kaffe. Njöt av stunden, kaffe, semla och en god bok… En fin dag!

blogg100    Nr 21/100

Kommentarer till: "Utflykt" (10)

  1. Kaffe, semla och en god bok är ju inte så dumt! 😉
    Kram

  2. Mumsigt värre må jag säga! Nu måste du förklara vad du menar med burkar och geocaching, det lär ju himla spännande i alla fall.
    Önskar dig en trevlig söndag!

    🙂

    • Ja, semlan var väldigt mumsig, det är ju litet olika. Ibland tycker jag det finns alldeles för mycket mandelmassa…. Geocaching kan du läsa om här och här. Det är kul, så testa du… Om du har en telefon med appar så kan du hämta hem geocachingappen så har du allt i din hand! Hör av dig om du funderar på mer i ämnet… 😉 Jag kan inte allt, jag håller mig till det enklare, men det är ju det nybörjare behöver!

  3. Kul med sällskap på när man letar burkar. Kul att träffa andra geocachare. Semla…nja, inte jättefavoriten, men visst går det ner om det bjuds. Bra bok;
    toppen. Ha en bra ny vecka.

    • Jo, kul att träffa andra cachare… Stiso, det nicknamnet har jag ju sett många gånger, nu har jag träffat en av dem i alla fall! Kul!

  4. Semla är ju gott 🙂

    Får nog kika på din sysselsättning lite, den och en kamera måste ju vara en bra kombination 😉

    Ha en fin Söndag

    • Kan absolut rekommendera att du testar geocaching om du känner dig litet nyfiken på det. Kameran är ett bra sällskap, helt riktig reflektion av dig… 😉

  5. Verkar vara populärt det där med geo..
    Semlan hade jag inte sagt nej till!

Kommentera

Etikettmoln

