Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Barnspråk – Gåta

gnos

Hur många föräldrar tänker att de ska komma ihåg roliga repliker från sina barn eller kluriga funderingar eller annat kul? Många, kanske de flesta, tror jag. Så tänkte jag också, men kommer inte ihåg så mycket av alla klokheter. Däremot vet jag när min äldste kille började prata om ”gubbe med ett ben” och ”gubbe med två ben” och jag fattade inget… 😉 Men han visade mig och jag förstod logiken i det… 😉 Minns inte riktigt hur gammal han var, men runt 5-årsåldern gissar jag.

Kan någon gissa vad han menade? En utmaning till dig läsare…. Kul om du berättar egna roliga minnen av barns språk!

blogg100    Nr 27/100

Kommentarer till: "Barnspråk – Gåta" (4)

  1. Jag skrev upp i varsin barnbok och det har vi skrattat åt många ggr. Vad det var ditt barn beskrev var för svårt för mig 😉 Trevlig helg!

  2. Jag har en särskilt bok för ”speciella händelser”, där vissa noteringar finns om barnen. Saker de gjort och sagt … 🙂 Har länge tänkt göra ett inlägg om en del av de historierna. Det kanske blir av nu när du inspirerat här … 😀

    Nä, jag går bet på det där med din sons enbenta och tvåbenta gubbar … hehe

Kommentera

Etikettmoln

