Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Välkommen sommartid!

apple

Snacka om en sådan strålande helg vi har haft. Sommartid står det i kalendern och det  har faktiskt känts som en föraning av sommaren här i norra Småland. Idag har jag suttit på balkongen på fm i kortärmat, tunt klädd. Vet inte om det någonsin hänt tidigare att jag suttit så lättklädd utomhus en dag i slutet av mars månad.

Funderar på om det bådar gott inför sommaren eller om det kanske blir tvärtom. Att vi får en jättefin period nu och så blir det en regnig sommar. Skit samma, det gäller att njuta här och nu och det har jag verkligen gjort.

När jag skriver det här är klockan 19:45 och det är ljust utanför fönstret. Det dröjer en god stund till innan det är mörkt ikväll. Härliga tider… 😉

blogg100    Nr 29/100

Kommentarer till: "Välkommen sommartid!" (4)

  1. jeanettebjorn sa:

    Det är helt underbart nu, helgen har verkligen bjudit oss på vår och nu är det så mycket ljusare ute med sommartiden. 🙂

  2. Det var plötsligt väldigt mycket oläst här på din blogg! Sedan ser jag att vi tycker olika om sommartiden. Sommaren gillar jag förstås, men har svårt med tidsövergången, det funkade ju bra förr, men nu är vi så beroende av ljuset och vad det nu är. Nå, jag vänjer mig på några dagar, sedan är kropp och knopp i fas igen.

    • Jag kan tänka mig att ha sommartid året runt, att det blir den ”enda” rätta tiden… 😉

      Ovanligt att du o jag tycker olika… *s*

Kommentera

Etikettmoln

