Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vattenpris

gnosj

Sex kronor för ett glas vatten på restaurang när man äter mat, det tycker jag är sex kronor för mycket. Det har jag fått betala på Restaurang ”Majoren” på A6, och därmed så förlorar de en sporadisk, men återkommande gäst.

Om jag återkommer kommer jag att ha med mig en vattenflaska för att markera mitt missnöje! Sex kronor hit eller dit det spelar egentligen inte så stor roll, det är mer principen! Jag tycker inte det är juste att ta sex kronor för ett glas vatten 😉 Dessutom bör jag förstås leva upp till smålänningens rykte… 😉

blogg100    Nr 30/100

Kommentarer till: "Vattenpris" (11)

  1. HAr helt samma uppfattning som du, trots at jag inte är smålänning! Vanligt vatten ska vara gratis!

  2. Håller med dig fullt ut. Handlar det om ett vanligt glas kranvatten så ska man inte behöva betala för det. Jag är inte smålänning, men en rätt så envis och principfast person, så jag skulle nog också markerat på något sätt. Förmodligen genom att inte komma tillbaka … 😉

  3. Vatten borde man få utan kostnad tycker jag, men restaurangen har ju ändå en kostnad för servering, disk mm

    • Om de tog 1 krona för ett glas vatten och motiveras med diskningen så OK, även om det också skulle vara ett högt pris, tror jag. Den andra disken har de ju oavsett om jag tar dryck eller ej. Neee… så´na krögare har jag inte mycket till övers för…

  4. jeanettebjorn sa:

    Sanslöst att man skall behöva betala för det 😦

  5. Tycker det är helt tokigt att man ska behöva betala för ett glas vatten på restauranger
    kram

Kommentera

Etikettmoln

