Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Apropå bröllopsdagar!

vitsippa2014

För några månader sedan funderade jag över vikten av att komma ihåg bröllopsdagar eller ej.

Körbergs småprat handlade mycket om åldrande och relationer. Bl.a påstod han att det är viktigt att komma ihåg bröllopsdagen, varje år! Att glömma en gång blir en knäpp på näsan, att glömma två gånger är oförlåtlig –  mannen får aldrig en tredje chans!!! 😉

Hårda bud, det visste jag inte när jag levde i förhållanden att det fanns sådana förhållningsregler… 😉

PS! Ordvalet var litet annorlunda, men innehållet överensstämmer! 

blogg100    Nr 35/100

 

Kommentarer till: "Apropå bröllopsdagar!" (10)

  1. SV: Blev en samling klassiker, jo, ett par Mariestad ingick 😉

  2. Låter som han var riktigt bra, kramen

  3. jeanettebjorn sa:

    Ja då gäller det att komma ihåg dem, är inte gift så jag slipper detta 🙂

  4. Haha, jag har aldrig lagt ribban högre än att jag förväntade mig att de skulle komma ihåg att de var gifta 🙂 Men så är jag skild sedan 17 år tillbaka…

  5. Tommy har ju lite erfarenhet i bagaget när det gäller relationer. 😉 Glömma egen bröllopsdag finns inte på min karta, än så länge.

Kommentera

Etikettmoln

