Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

påskliljor

Sådärja… nu har ännu en jobbig resdag snart gått till ända. Ett evigt packande, kånkande, leta sig fram till rätt ställe. Sedan kånka, packa upp och lära sig hitta. Håhåjaja, börjar känna mig för gammal för det här livet… trots det har jag inga planer på att hoppa av och arbeta endast på hemmaplan..

Får man använda sig av rut-avdrag för att någon packar ned precis det jag vill ha med mig, fräschar till lägenheten, tömmer kylskåpet m.m och sedan vaggar mig till sömns. När jag sover gott så placeras jag i en raket tillsammans med bagaget och när jag vaknar ska jag vara i mitt nya boende och allt uppackat. Önskedröm. Dessutom skulle jag veta var min arbetsplats ligger så jag slipper leta upp den!!! Kan någon uppfylla den önskan!?

blogg100    Nr 37/100

Kommentarer till: "Installerat mig i Västerås" (4)

  1. Lycka till på din nya ort ! hoppas du får lite tid att cacha också

  2. Västerås? Varför dit? Hoppas att du kommer trivas. Det jag minns så är gurkstaden en trevlig stad.

    • Varför och varför!? Dom behöver arbetskraft även hit… Jag ska arbeta här en period, med andra ord. Dessutom har jag tänkt att få bekanta mig med sta´n med omnejd under den vackraste årstiden… men då får det förstås sluta att blåsa och regna… 😉

Kommentera

Etikettmoln

