Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Fortfarande kalla vindar

brunstorp2

Nu börjar jag få ordning på livet här i Västerås, tror jag.

Jag hann  laga tre middagar innan jag gick iväg till mitt kvällspass idag. Skönt! Gott att få litet varmt i sig mitt på dagen, tycker jag.

Fått parkeringstillstånd så nu ska jag väl slippa p-böter. Gjort mitt första arbetspass på egen hand på avdelningen, allt gått bra, även om vi fick en överbeläggning. Jag försökte avstyra det, men det gick inte då det inte fanns några andra platser att tillgå. Vi ordnade det också! 🙂

Vinden är kall, det har i alla fall slutat att regna… Hoppas på varmare vindar i fortsättningen.

Har packat upp det mesta, men har litet kvar som jag inte vet var jag ska ha det… men det löser sig innan veckan är slut. Det här blev ett mail om ingenting, jag ska försöka genomföra hela 100-dagarsloppet. Det blev ett inlägg i alla fall, så jag är med i #blogg100-skaran litet till! 😉

Jag känner mig väldigt nöjd o belåten med dagen idag… Kanske blir Västerås riktigt lyckat! Kan ju alltid hoppas.

blogg100    Nr 39/100

Kommentarer till: "Fortfarande kalla vindar" (10)

  1. AnneMarie Engblom sa:

    TV-meterologen varnade för vinterväglag i mellansverige igår…
    Ganska vanligt Kung Bore gör ett nedslag kring påsk!
    Hoppas du får en trevlig tid i Västerås oberoende av hur vädret blir.

    • Det är stressigt i svenska vården, går inte att jämföra med norska vården… Men avdelningen och personalen verkar vara trevliga. Tar en vecka i sänder – tiden brukar gå fort!

  2. Skönt när man känner sig nöjd 🙂

  3. Låter som om du kommit in i jobbet och trivs i Västerås. Tror nog att det ska gå bra. Tänkte försöka att svara på minst 50 av dina 100 blogg inlägg!

  4. Hur länge ska du vara i Västerås?

    • Det beror på hur jag trivs, men jag skall vara hemma i Småland i sommar i alla fall. Så är tanken nu, men allt kan förändras snabbt om det vill sig illa… 🙂

  5. Nu har jag läst lite mer än när jag skrev kommentaren på senaste inlägget. Du är inte i Västmanländska Västerås? Det ser mer ut som Norrlands inland på dina bilder. Nu är jag nyfiken!

    • Bilderna är från Huskvarna i Småland!!! Har inte använt kameran i Västerås än, men visst är det västmanländska Västerås jag gästar just nu. 😉

Kommentera

Etikettmoln

