Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Brunstorp3

Det blir mycket Västerås nu, men i början av varje uppdrag är livet ganska hektiskt. Mycket som ska falla på plats samtidigt som man ska lära sig hitta i närområdet – även om man har dåligt lokalsinne.

Ikväll efter arbetspasset gav jag mig ut och letade efter en ICA Supermarket som inte ska finnas alltför långt bort. För säkerhets skull tog jag med mig min GPS, tur var det, för jag skulle inte gå i den riktning jag trodde! Jag fann butiken och vandrade hemåt igen. Ser att det händer mycket i naturen dagligen. En del lövträd har små utslagna blad nu… snart är det väl helt grönt och vackert. Härligt!

En geocache loggades också, inte långt från bostaden. Min promenad var endast ämnad som promenad, hade inte klätt mig för några geocachingäventyr. Men det gick lätt, jag behövde varken ligga på knä eller klättra… 😉 Jag hade ingen penna med mig heller – det tillhör ”utrustningen”, men hade tur. Penna fanns i cachen! Fann gömman snabbt o lätt, trots att den som sist letade efter den misstänkte att burken var mugglad (borta). Har jag berättat att alla som inte geocachar är mugglare… 🙂 Är du en mugglare?

blogg100    Nr 40/100

Kommentarer till: "Västerås och Västerås… ;-)" (8)

  1. Visst är det praktiskt med gpsen, nu är man aldrig osäker på nya ställen
    och sedan att dessutom hitta cacher längs vägen är ju bara bonus
    själva har vi hittat vår 1000e idag så sedan blev det till att fira på restaurang med son och hans flickvän
    fortsatt lycka till i västerås

    • Tack för lyckönskningarna och GRATTIS till er 1000:e cache. Inte illa, det är absolut något att fira. Hoppas maten smakade bra!

      GPS är en stor hjälp under mina utflykter på främmande ort.

  2. Det där mugglar-ordet… det låter lite knäppt, tycker jag. Fast både C-E och Martin ( svärsonen) kallar sig så när de är med och letar burk. Jaja, det är inget viktigt. Har jag och cachen pennbrist samtidigt, så skriver jag hittad ändå… för det är den ju. Både hittad och öppnad. Haen bra helg i gurkstaden önskar den slarviga ”ansvarslösa” person som just fått påsklov..!

    • Jag som tycker att mugglare låter litet gulligt… 😉 Kanske har jag vant mig, vad vet jag. Vi gör olika… jag är litet petig när jag ger mig in i saker och ting. Icke signerad, ja då återvänder jag och signerar en annan dag, annars registrerar jag den inte som loggad… 😉

  3. Mia, Är du i Västerås nu? Jag hinner inte läsa blogg som jag vill längre. Det är så fullt upp med arbete och livet i stort. Barnbarn tar tid och jag känner mig stressad över allt jag får avstå ifrån. Det är längesedan jag satt och läste alla bloggar som jag vill följa, men ibland läser jag ikapp, fast nu när du har ditt 100-race, är det lite svårt!
    Kul att du fixade dig en cachenotering sådär i förbigående!

    • Ja, jag är i Västerås. När jag har mitt hundrarace blir det inte så mycket att läsa. Jag vill egentligen ha litet innehåll, funderingar, tankar i mina inlägg… men nu känns det som ”jaha vad då”… Ska fundera på fortsättningen… Jag har tänkt geocacha litet i helgen om vädret är någorlunda härligt att vara ute i.

  4. Tack själv, ja du är ju snart där du också då får du fira också

    • Jo, jag har inte så långt dit heller. Har tänkt nå min 1000:e cache under året. Får se om jag lyckas få till det. Det beror på hur mycket jag arbetar och var jag är i så fall…

Kommentera

Etikettmoln

