Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vasaparken

vasaparkenvasteras

Jag var, som jag nämnt tidigare, ute och promenerade i Västerås i lördags. Hamnade bl.a i Vasaparken där det syntes tydligt att grönskan är på gång. Riktigt ordentligt.

Jag vandrade långsamt fram och njöt av det jag såg. Vid sådana tillfällen njuter jag av att vandra ensam, lyssna på fågelsången och bara insupa allt det vackra. Det fanns fler som var ute i samma ärende… en tjej som var mig hack i häl med sin webkamera vilken hon ställde i gräset och gjorde olika poser (heter det så?). Vid något tillfälle knuffade hon nästan undan mig.Tydligen tyckte hon att jag befann mig på fel plats… 😉

Förmodligen njöt vi lika mycket av vårt promenerande… hon med sin webkamera, jag av att njuta av naturens uppvaknande och litet geocaching.

blogg100    Nr 44/100

Kommentarer till: "Vasaparken" (4)

  1. Tog en runda söder i High Chaparraltarkter idag. Njöt också av den frid som uppstår, när de enda ljud som hörs är fågelkvitter. Härligt!

    • Att vistas utomhus vid den här årstiden är härligt. I påsk ska det bli varmare, då blir det väl explosion av all grönska, kan jag tänka mig.

  2. Västerås är en stad jag inte har någon närmare relation med. Jag har varit där ett fåtal gånger och tyckte då att det var en trevlig stad. Att göra poser framför webkameran i en park verkar som en kul idé. Kanske provar jag det någon gång. Eller så inte…

Kommentera

Etikettmoln

