Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Nödig?

tulpannarbild

I det boende jag vistas i nu, elevboende, så finns det 20 rum som delar på några toaletter, jag tror det är fyra sammanlagt. Var och en håller med toapapper. I början av min vistelse här ställde jag min rulle på toastolen bredvid spaken att dra i för att spola. Det gick bra i 1,5 vecka, sedan verkar det som om någon blev så nödig så halva min rulle fick offras på denne ”någon”. I vart fall när jag besökte toaletten så fanns det inte ett spår efter min rulle… 😉

Den första rullen jag hade där tyckte jag gick åt väldigt snabbt, men den var kvar i alla fall. Hur har denne nödige person tänkt att jag skulle klara av mitt efterarbete vid toabesök? Det måste vara en icke omtänksam person… gick mina tankar. Jag knegade in på mitt rum och hämtade rulle nr tre.  Numer får toarullen följa med mig in på rummet mellan varven, alltså mellan besöken på toan… 😉 Omväxling kan väl vara kul även för en toarulle… kanske!?

Att bo tillsammans med en eller två personer brukar vara helt OK. Men här är vi anonyma för varandra. De flesta städar efter sig när de varit i köksregionen, men inte alla. Ibland ser det ut som det kan göra i ett hem med en slarvig tonåring… Inte riktigt, men nästan. En gång när jag startat kaffebryggaren så kom en yngling och drog ut kontakten till kaffebryggaren och använde kontakten till vattenkokaren! Jag upptäckte det inte med en gång, men lät det passera med ett leende. MEN… det här kommer den här ynglingen inte att göra om utan att bli tilltufsad av mig… En gång är ingen gång, sägs det. En gång kan jag ha överseende, men två gånger är en gång alldeles för mycket… 😉 Sådant retar mig… Men vid månadsskiftet april/maj ska jag flytta till annat boende – jag hoppas på ett bra boende!

blogg100    Nr 49/100

Kommentarer till: "Nödig?" (8)

  1. Glad påsk på dig ! beundrar dig för kunna att leva så där, skulle jag nog inte fixa men det är klart är det bara för en tid så kanske det skulle gå

  2. Tålamodsprövande boende kallar jag sådan. Grattis för ditt tålamod, jag hade blivit galen. Fullständigt galen 🙂
    På tal om mindre tänkande människor så råkade jag på en sådan idag då jag var och grillade med mina barnbarn. Det var mycket folk vid den gemensamma grillplatsen och när alla hade fått sina korvar grillade så var det vår tur. Vi hade just satt oss ned med vår mat när en herre lämnade sitt sällskap för att sätta sig på bänken bredvid oss, Där tände han en cigarett och vi fick andas in hans rök medan korven lät sig smaka. Blev jag ursinnig eller! Men för barnen skull sa jag inget. Grrrrrr!!! Det var nog tur att jag höll mig lugn.

    Önskar dig en trevlig fortsättning på påsken!

    🙂

    • Tålamod måste man ha i min ”bransch” på många sätt.

      Jag brukar ibland tänka på Alf Henrikssons kloka ord: ”Retar du dig på ting som är små, är du väl inte större än så”. Det ligger mycket klokskap bakom de orden, tycker jag.

  3. Det låter som ett tufft boende. Inte ens när jag var ung och pluggade ville jag bo i studentkorridor. Kul att hälsa på andra, men sedan var det gött att ro om sig själv. Det räcker med att en person sticker ut åt fel håll så får det konsekvenser för alla.

    • Jag har varit med om sämre boende under mina utflykter… 🙂 Men det är förstås långt ifrån de bästa boendena jag haft, också…

  4. AnneMarie Engblom sa:

    Omväxling kan vara kul även för en toarulle…
    Rolig formulering!
    Nöden har som bekant ingen lag.

Kommentera

Etikettmoln

