Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Tar sig friheter

björnön1

Puckon finns tydligen i hela landet… igår läste jag i DN att någon, privatperson, har tagit sig friheten att hissa en flagga på stadshuset i Luleå! Den flaggstången är inte till för att allmänheten ska kunna sprida sina budskap. Jag är helt övertygad om att vederbörande visste detta – men ansåg förmodligen att hen kunde göra det ändå. Betyder det att personen anser sig stå utanför samhällets normer och lagar?

Vad det var för flagga som hissades? En med hakkors! Mycket osympatiskt, om ni frågar mig!

blogg100    Nr 52/100

Kommentarer till: "Tar sig friheter" (13)

  1. Usch och verkligen usch och fy för det tilltaget!

  2. Ja nog finns det folk till allt!

  3. Håller fullständigt med om att puckon finns över hela landet. Luleå hissar man flaggor och i Göteborg och Norrköping skjuter man för fullt. Så visst finns det puckon.

  4. Nämen……Pucko var ett för snällt ord.
    Ha en fin kväll.

  5. Kan bara hålla med dig! Tyvärr finns det många fler med samma sympatier snart i varenda tätort. Riktigt OTÄCKT känns det!

    • Jo, många fler är de, men kanske inte så många som de vill att vi ska tro. Det verkar mycket finnas flera nivåer och det splittrar. Hoppas jag.

  6. gud vilken dåre , hoppas de kan få tag på den som hissade den, kramenmail

  7. fniss det blev kramenmail men skulle stå kramen min ipad gör visst lite som den vill ibland

  8. Usch. Det där lät inte kul. De mörka krafterna försöker flytta fram sina positioner. Viktigt att de stoppas i tid.

    • Ja, måste stoppas, frågan är hur!? Om det är ökad kunskap om vad dessa partier står för – om de vet det själva. Eller om det ”bara” står för missnöje!?

      Jag har svårt att tro att vi som lever i fredliga Sverige kan sympatisera med nazismen, men mörkerkrafter fanns förr och finns förstås nu också. Hatiska personer som vill härska… sätta demokratin ur spel. Hur kan någon sunt tänkande människa sympatisera med nazismens människosyn? http://www.svt.se/ug/karrtorpsnazister

  9. Jag skulle också reagera om en flagga med hakkors hissades…
    kommer ihåg för ett par år sedan, och en vinter, att någon hade gjort ett stort hakkors i snön utanför husen
    jag blev mycket illa berörd, och dessutom bor det många invandrare här….
    Kram

Kommentera

Etikettmoln

