Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

900 burken!

björnö2

Idag loggade jag tillsammans med en väninna min 900:e burk!

En riktigt trevlig burk, ganska lätt att hitta, svårare att komma åt loggboken, men det lyckades vi med gemensamma krafter! En specialgjord burk för ändamålet med en konstruktion jag inte mött tidigare. Inte behövdes det så mycket kraft, mer fingerfärdighet för att få fram loggboken… 😉

Det ÄR härligt att vara ute i naturen så här års… men nu är det snart dags för mig att sova inför nattarbete den kommande natten!

Tack Kerstin för trevligt umgänge och även matbjudningen… För det sistnämnda ska jag tacka din käre make C mest… Tack, tack… 😉

blogg100    Nr 54/100

Kommentarer till: "900 burken!" (10)

  1. Gillar din långsamma takt på geocachingens väg. Ingen stress, ingen tanke på att bli värst/bäst här inte. Visst är det en härlig hobby…men visst kan man njuta natur utan geocaching också. Ha det så bra där i en annan del av vår-Sverige!

    • Intresset finns kvar, men har svalnat en hel del. Jag går nog ut i naturen utan att leta burkar lika ofta som jag har burkjakt för ögonen… Men jag instämmer i att det är en härlig hobby! Det har dock blivit inflation i antal burkar utan någon tanke bakom, om du frågar mig…. Geocachingens tanke från start var ju att visa något som var sevärt ur någon synvinkel.

  2. Jag har unga arbetskamrater som pysslat med detta, men tror att intresset lagt sig. De har inte pratat om det på flera år. Jag har själv aldrig testat, så jag vet inte hur jag skulle känna för det. För tillfället så går jag nog hellre ut med kameran, men vem vet … kanske provar någon gång … 😉

    • Det är en trevlig hobby, framförallt när jag ligger borta på främmande ort och arbetar. Har alltid något att pyssla med på fritiden… 😉 Kameran hänger med väldigt ofta när jag ger mig ut på skattjakt… så det går att kombinera!

  3. Grattis till den 900 burken från mig också, ja vi skyndar också långsamt framåt, inga pt här inte om det inte blir med goda vännerna förstås , då kan jag tänka mig det. vi är också ute i skogen utan att logga burk ibland men nog är det lite lättare om man har ett mål som en burk
    ha det bra

    • Tack för grattishälsningen!

      Den här tiden på året är det ljuvligt att vistas i naturen, i regel blir det flest burkar loggade under perioden april-sept. Inte så konstigt, tycker jag.

  4. Men vad roligt nummer 100 bra jobbat, å det är verkligen underbart att vara ute i naturen nu, min stolpjakt drar igång på lördag det ska bli så himla roligt,

    • Jo, jag vet att stolpjakten fångar ditt intresse! Kul att det drar igång igen… Lycka till!

      Jag håller mig till mina burkar jag… de finns över hela världen varenda dag…. 😉

  5. Jag tänkte på dig en dag när UNT skrev att man trott en sån där cache (?) som satt i en stolpe mitt i stan varit en bomb och polis m fl fått komma och titta… 😉

    • Poliserna får litet extrajobb med burkar, både här och där, har jag läst. Litet trist för deras arbete behövs på annat håll, å andra sidan litet kul att ha burkletande poliser som söker efter cacher. Jag tror aldrig jag loggat någon som granskats av polisen! 😉

Kommentera

Etikettmoln

