Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Värd att minnas

Cache nr 900

Jag brukar inte visa upp cacherna jag tar – i regel. Men det finns undantag. Jag gör undantag för min 900:e som var en riktig fining!

Det är den ni ser mig sitta och hålla på bilden ovan. Stor var den och låst med hänglås. Nyckeln fanns inuti den här stora behållaren. Det fanns en ritande beskrivning på cachen hur man skulle få ut nyckeln…. Man skulle vinkla burken så att nyckeln föll ned i handtagets översta del och sedan genom handtaget för att slussas ut i botten som till stor del var öppen.

Inte så svårt egentligen, vi höll på några få minutrar… men fiffigt gjort. En hemmagjord cache som var delad i två delar, alltså med skiljevägg, två burkar på varandra utan annan gemensam gång än handtaget. Sådana cacher gillar jag, då gör det inte så mycket att det inte är något sevärt i närheten! 😉

blogg100    Nr 55/100

Kommentarer till: "Värd att minnas" (18)

  1. Kul att det var något extra när det var jubileum. Bara hundra kvar till tusen. För du statistik över alla och minns nummer ett? Det skulle jag definitivt gjort. Hur många år har du hållit på? Trevlig helg.

    • Jag hade ”valt” ut så det skulle bli extra… Jag visste att vi skulle ut, visste att denna var litet speciell… Man styr sina val i livet, även i skattgömmarleken… 😉

  2. Kan hålla med dej, men bara om det är burkar som alla har möjlighet att kunna öppna. Det får inte vara svårare än att man kan öppna på egen hand. En av min”fuskloggar” som jag skrev i går är en burk som jag testade att öppna vid två olika tillfällen, men som var så hårt åtskruvad att jag inte fick upp den. Efter försök två ansåg jag den hittad. Mina nypor var inte starka nog att skruva av den del av burken, där loggremsan fanns.

    • Där är vi olika… Jag räknar aldrig en burk som funnen om jag inte lyckas signera den. Om det så ”bara” är att jag inte har någon penna tillgänglig.

      Alla burkar är inte till för alla… lika bra att acceptera det… Men det finns burkar för alla… utan tvekan! 😉

  3. Kul när man får tänka till lite…jo…måste vara skönt att vara ute i naturen på detta vis.
    Själv har jag kameran som ”motivator”..har jag den med så spelar det ingen rollom spårvagnen är inställd…jag fotar istället 🙂

    Ha en skön hel nu, det ska jag 🙂

    • Kameran som sällskap är inte dumt heller! Den är ett gott sällskap och gör att man får ett litet annat detaljseende. I varje fall upplever jag det så… 😉

  4. Det där har jag aldrig testat. Men det verkar vara populärt. 😀

    • Ja, många har testat och trivs med geocaching.. Kanske något för dig? En del blir bitna, andra känner inget intresse för burkarna… 😉 Det är väl som med allt annat…

  5. Det verkar spännande och lite utmanande med geocaching. Härligt med sådan hobby.

    Ha en fin helg. // Lissen

  6. Alltid roligt med lite kluriga saker.
    sv om ca 2 månader blir operationen. Får väl hoppas att man blir 25 på nytt:-))!

  7. Kul med geocaching och grattis till den niohundrade. Trevlig helg. Åse

  8. Kul 🙂
    Har sett fler och fler vara ute och leta burkar!

  9. Häftigt … Förstår på något sätt, fast att jag aldrig sysslat med det där själv … Verkar faktiskt riktigt roligt … 😉

Kommentera

Etikettmoln

