Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Talande TV

vaffla

Jag hänger inte med utvecklingen vad gäller tekniska prylar. En gammal tjock-TV är det som finns i mitt hem. Jag har under några år sagt att jag ”måste köpa en ny TV”, inte så mycket för tjockleken utan att ljudet inte är som det ska vara. Första en-två timmarna är det OK, sedan kommer det ofta in något skorrande oljud.

Det hör till saken att jag inte tittar speciellt mycket på TV… därför har köpet stannat vid tanken.

Hur som helst, Annika med bloggen Badtant berättade i en kommentar om hennes nya TALANDE TV. Aha… det där kanske är något för mig… Jag kan ge den kommando…. och den lyder…. Om jag köper den i en småländsk butik så måste den väl förstå småländska… även om den skulle vara tillverkad i Kina – eller var de nu brukar producera TV-apparater som säljs i våra svenska butiker. TV:n har väl gått på språkkurs innan den ställs ut i de småländska butikerna… 😉

blogg100    Nr 58/100

Kommentarer till: "Talande TV" (8)

  1. Jag tittar inte heller så mycket på TV, och hade även jag en gammal tjock-TV tills förra året, då yngste sonen och hans sambo gav mig en platt-TV i födelsedagspresent. Det blev verkligen en stor skillnad på bild och ljud, må jag säga! En talande TV? Jag hör röster från min TV också! Spooky! 😉

  2. Låter kul detta med talande TV….
    att man kan styra den med talet istället för TV-kontrollen…säkert det kan vara behändigt…

  3. Ursäkta en fossil….. Talande TV??? Jag fattar inte, men jag är inte särskilt intresserad och har säkert missat något förstår jag. Helt nöjd att ha flyttat ihop med kärestan, som medförde en platt STOR TV som tar upp dubbelt så mycket plats som min gamla tjockis, som står ute bredvid garaget nu i väntan på transport till sista anhalten. Det känns bra, för alla som vistades i vänster hörn på TV-skärmen såg nyspydda ut, så det var nog dags för den att tacka för sig.
    Talande…..???? Jaja, tids nog ser väl även jag ljuset!

Kommentera

Etikettmoln

