Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Turist i Västerås

skonamaj

De här lediga dagarna i Västerås har varit fantastiskt fina och innehållsrika.

Igår kväll var vi nere i slottet och lyssnade till vårsångerna. Vi hade haft fint väder hela dagen, men nog sjutton började det regna sådär högst 30 min innan start. Jag och min väninna var dock så fräcka så vi stod inomhus, bakom kören, och lyssnade. Vi tog oss en våning upp så vi hade fin utsikt över dirigenten och publiken. Vi hade planerat att titta på bålet som skulle vara ute på en flotte i Svartån, men det blev raka hem efter körsångens slut på grund av vädrets taskiga bemötande mot oss.

korv o mera korv

Idag har vi varit på matmarknad i Västerås. Där fanns det massor med godis, ostar, korvar, dukar, tvålar, och även några varma maträtter man kunde köpa. Inte riktigt som matmarknader jag besökt tidigare… Ann-Charlotte och jag gick till en indisk restaurang och åt, vi hade tur, precis när vi kom fram till restaurangen kom haglet… Apropå ”vitvara” så kom det snö här igår kväll… eller i natt.

godis o godis

 

Vi hann också med att göra en utflykt till Vallbys friluftsområde, men det var så vackert där så jag återkommer i ett annat inlägg om det.

 

 

Kommentarer till: "Turist i Västerås" (6)

  1. Det verkar som du haft riktigt trevliga dagar i Västerås. Sällskapet är viktigare än vädret. Smart att ställa er bakom kören. Vi har haft bättre och varmare väder än ni längre upp de sista dagarna. Trevlig helg och hemresa.

  2. Ser gott ut med matmarknad 🙂

    • Matmarknader jag besökte för många år sedan… då kunde man gå runt och få smaka på massor… Idag går det mest ut på att sälja… Inte så mycket smakprover.

  3. Åh vad trevligt du haft det!

Kommentera

Etikettmoln

