Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Lämnat Västerås

vårpromenad

Ett stort TACK för fina utflykter och fina upplevelser i Västerås till mina vänner Ann-Charlotte och Kerstin! Ni har förgyllt mina dagar där och jag är glad att få räkna in er i min vänskara! 😉

Snart ligger jag i egen säng igen…

Borta bra, men hemma bäst… Visst är det ljuvligt att träda över sin egen tröskel när man varit borta några dagar – hur bra man än har haft det.

Hemresan gick bra, jag hade bestämt jag skulle stanna och äta någonstans under vägen. Strax söder om Norrköping finner jag skylt med både Statoilbensin och en restaurang. Dit for jag… bilen fick sin energi, men jag då!?? Restaurangen var stängd och det enda som erbjöds var det som fanns inne i lilla Statoilbutiken. Jag fortsatte tills nästa skylt med restaurang…. Det visade sig vara en vägkrog med både ovanligt god mat och lugn och ro. Jag fick dock inte gå in på herrtoaletten… En dam kom därinifrån och avvisade mig och sa att det endast var för herrar där… Nåja, jag svalde min kommentar…. behöver ju inte fråga om allt som dyker upp i skallen… Men inte var hon någon herre precis… 😉

Imorgon blir det att packa upp, tvätta en del och sedan börja fundera över vad jag ska ha med mig till Norge under en fyraveckorsperiod… Spännande liv jag lever. När jag kommer hem från nästa resa ska jag vara på hemmaplan över sommaren… Skönt att ha året litet uppdelat så jag känner att jag hinner landa i eget bo ordentligt emellanåt…

blogg100    Nr 63/100

Kommentarer till: "Lämnat Västerås" (6)

  1. Kul att ”se” dig också! Du verkar ha det bra förutom små fadäser… men sånt hör resandet till. 😉

  2. Vete sjuttan om jag hade klarat det där med att resa runt så för att arbeta, men man kanske vänjer sig?
    Har en vän som jobbar så, ja, flera st faktiskt och alla utom en tycker det är ok.

    Nja, jag stannar nog på skolan så länge de vill ha kvar mig…sen vet man väl aldrig 😉

    Ha en fin Söndagseftermiddag.

    • Ett frivilligt val för mig och då kan man ju inte klaga. En del är bättre, annat sämre än att vara stationerad på ett ställe…

  3. Vi i ”Peking” håller ordning på nödiga tanter:-))! Alltid roligt med att åka runt till olika platser, fast det är alltid lika skönt att komma hem till sin egna säng.

Kommentera

Etikettmoln

