Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

gullvivor

Så desperata partiledare som i kvällens TV-debatt, tror jag aldrig jag skådat.

Det fanns över huvud taget inga stunder då någon partiledare pratade om vad de vill uppnå utan att klanka på något annat parti. Sådant agerande inger inte respekt!

Partiledare som snackar i munnen på varandra, inger inte respekt.

Ironi och elakheter tråkar ut mig.

Hur vill vi väljare ha debatten funderar jag på?

Jag måste sova på saken för att komma underfund med om det fanns något som stack ut i positiv anda.

blogg100    Nr 64/100

 

 

Kommentarer till: "Bedrövlig partiledardebatt" (10)

  1. AnneMarie Engblom sa:

    Bedrövlig debatt, håller inte riktigt med dig där…
    Men ganska förutsägbar. Det hettade till mellan Åkesson och Reinfeldt ett tag, då började det bli riktigt intressant. Löfvén gav också Åkesson klara besked om hur viktiga invandrarna var som arbetskraft, inte minst inom sjukvården.

    • Jag saknar visioner hos partierna i hela alliansen och även hos s, tyvärr. De som sticker ut i det hänseendet är sd och v. Jag tycker alla partier skulle ha visioner och lägga ned krut på det. Hur ska partiledarna orka och hur ska vi som är politiskt intresserade orka ända fram till valet? Tjafs tror jag tröttar ut även våra politiker.

  2. Tycker att det oftast är så i dessa debatter. Det går ut på att vara duktigast på att prata och såra varandra. Det är bättre att försöka läsa sig till vad de de egentligen vill tror jag.
    Ha nu en fin måndag.

  3. Jag är också så trött på dessa partiledardebatter och det känns som man tappar alltmer förtroende och respekt för dem…
    för det känns bara att de ”tjafsar” med varandra istället för att komma med vettiga saker och fakta för vad de står för
    nu får de ta och skärpa sig tycker jag

  4. Håller med hur tråkigt som helst att höra den hitta fel på varandra istället för att berätta vad de kommer att göra

  5. Jag började också skissa på ett inlägg om partiledardebatten där omdömet blev bedrövlig och pinsam. Mest traditionellt käbbel av typen;
    ”det var sämre när ni satt vid makten” vs ”det har blivit sämre sedan ni kom till makten” ,
    ”det här är fakta” vs ”nej, det här är fakta”
    ”ni har ingen jobbpolitik” vs ”vi har en riktig jobbpolitik”
    Tomma ord som på intet sätt vägleder de väljare som inte redan bestämt sig.
    Inlägget blev så dystert så jag kastade det. Den här typen av debatter tycker jag lockar fram det sämsta hos partiledarna. Tyvärr.

Kommentera

Etikettmoln

