Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vallby friluftscenter

vallby1

En av utflykterna när jag var i Västerås gick till Vallby Friluftscentrum… eller Vallbys friluftsmuseum som det egentligen heter. Men inte var jag inne i något museum utan vandrade runt i den vackra miljön.

vallby2

Gamla hus fascinerar alltid, litet djur här och där i hagarna förhöjde intrycket, en gammal byskola… jag har svårt att framkalla atmosfären i ord, därför blir det bilder i det här inlägget som får berätta om min utflykt. Du kan även läsa mer om området här.

vallby4   vallby3

Så kom vi fram till ett hus som varit byskola. Mitt allra första skolår var just i en sådan här skola, Gylteboda skola i Kronobergs län. Jag tvivlar på att huset står kvar… Men jag vet inte. Det får kanske bli en av sommarens utflykt att utforska det… 🙂

vallby5byskola

vallby6

vallby7

Det här var en utflykt som jag gillade jättemycket, att vandra runt där bland gamla hus och läsa om äldre tider på skyltarna, Härligt!

blogg100    Nr 65/100

Kommentarer till: "Vallby friluftscenter" (12)

  1. Å va fint det va där, vilken trevlig utflykt det blev:)
    Kolla in bilden här http://www.giftinformation.se/AlphaList_vaxt.asp?ArticleID=11141&CategoryID=6231&pDisplayType=0 då kanske du känner igen garderobsblomman:)

  2. Det tycker jag definitivt att du ska göra i sommar. Se om huset finns kvar. Jag gilla också att ströva omkring bland gamla hus. Kram Bosse

  3. Låter verkligen värt ett besök!

  4. Men gud va fint det va där då! En härlig dag och vilken trevlig utflykt!

  5. Vilken härlig och trevlig utflykt! 😀

  6. Trevligt att göra utflykter och läsa lite om svunna tider.

    Härligt att finns gamla landsvägar i hela vårt land.
    Ingen planerad resa till Småland i år.

    Ha en fin vecka. // Lissen

Kommentera

Etikettmoln

