Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Mygg och knott

staty1

Jag  läste kommentarerna med stort intresse till gårdagens inlägg hos mig. Det handlade om vad vi stör oss på. Ett par nämnde knott och mygg.

Då gick min hjärna igång. Knott… väljer de sina offer? Jag har en känsla av att de inte är några finsmakare, utan anfaller alla. Myggor däremot älskar vissa människor, medan andra strax intill kan sitta ganska oberörda…

Har du några tankar/åsikter i frågan, eller kanske t.o.m kunskap? Dela i så fall gärna med dig… 😉

blogg100    Nr 75/100

Kommentarer till: "Mygg och knott" (14)

  1. I dessa sammanhang är jag hellre bortvald än utvald.

    • Jag ställer mig gärna vid sidan om de som är populära i deras sällskap… så, ja, vi hamnar i utanförskapet, du och jag… 😉

  2. 😜jag har tur mej gillar inte myggor, det har kanske med blodet att göra eller vad kan det bero på ? Ha en bra fredag imorgon

    • Det sägs ju att det beror på blodet…men jag vet inte. Har aldrig hört någon ”vetenskaplig förklaring” till det…

  3. Ja dessa knott och mygg har vi gott om hos mig. Kanske därför vi bor nära vatten. Dom älskar nog mig mer än gubben, för jag blir då alltid myggbiten.
    Ha en skön fredag nu.
    Kram kram.

  4. Tror att de anfaller i flock, så vem de hamnar på är slumpen.

  5. Nog är jag utvald och betten kan för mig bli större än hos andra. 😦

  6. Både mygg och knott ratar mig men getingar de måste tycka att jag är en läckerbit. Det sägs att det har något med blodets söthet att göra ifall man är delikat för mygg/knott eller inte 🙂

    Trevlig helg till dig Mia!

    • Hmmm… getingar är inte för kul heller att ha som sällskapsdjur. Vet inte vad jag skulle välja om jag finge välja… 😉

  7. Hahaha … kan inte bistå med några expertutlåtanden här. Vet bara att vissa blir mer bitna än andra, och att det även gäller för fästingar. Vad det beror på däremot kan man ju undra … 😉

Kommentera

Etikettmoln

