Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

17emaj finklädda

17:e maj är det högtidsdag i Norge och i stort sett alla är finklädda! Jag vaknade vid kl 07.00 idag av att det trummade utanför huset, iddes inte titta upp, tänkte mest, är de redan i farten… 😉 Sov vidare

17e majtåg

Efter lunch drog jag fram mot centrum och möttes av idel uppsnofsade människor. Var det inte folkdräkt så var det kostymklädda herrar och kvinnor i finfina klänningar. Ungarna var också jättefina. Lekar, tåg med musikkårer… barntåg som jag missade, ja det fanns nog något för alla. Jag studerade folkvimlet endast en kort stund innan jag och en väninna drog ut på tur

. 17e maj spring

En toppenfin tur och därefter en toppenfin middag på China-restaurang. Trött i benen, men nöjd i själen… Jag återkommer till vår turvei i morgon i bloggen! Nu är jag trött och ska vila kroppen, fylla på litet mer vätska, för det har det blivit för litet av idag.

blogg100    Nr 77/100

Kommentarer till: "17:e maj – Kristiansund" (6)

  1. Hoppas att de i Norge fick en lika fin dag som vi har haft här. En riktig högsommardag har vi haft … 😉

  2. Jo…antar att det var nån begivenhet vid norska sjömanskyrkan här i stan, har inte kollat upp det.
    Men min mormors systers man var ju norrman så lite kännedom och upplevelser har jag från min barndom när det gäller 17 maj 🙂

    Bra land, bra folk och en fin inkomstkälla för de som vill arbeta där 😉

    Ha de bäst nu.

  3. Norrmännen kan verkligen fira. Liksom jag, den 17:e maj.

Kommentera

Etikettmoln

