Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Gårdagsturen

Klubba

Igår gick väninnan och jag på tur. Min väninna var nyfiken på det här med geocaching så det var litet av målet, men mest var målet att komma till ”Klubba”, ett ställe som skulle vara vackert vid havet.

Det var onekligen vackert!

klubba1

Innan promenaden började loggade jag hem några få burkar till GPS:en som låg utmed havet. Tittade inte så noga på dem, mer än att det var någorlunda låg svårighetsgrad på dem. Vi vandrade iväg, fann en burk – döm om min förvåning när jag upptäcker att jag är den förste som loggar den. First To Find är litet extra i geocachingvärlden! Det här skulle aldrig hända hemma i Jönköping att jag blir först på en nyutlagd burk dagen efter att den är utlagd.Men här i Kristiansund hände det… Om det berodde på att alla infödda var fullt upptagna med 17:e maj-firandet vet jag inte. Kul var det i alla fall.

klubbahelen

Hur som helst. Norrmännen är duktiga på att ta sig fram i oländig natur, bygga broar, gångstigar så att folk kan ta sig fram. Vi såg helt fantastiska vyer. Tyvärr är sådant svårt, faktiskt omöjligt att fånga med min kamera. Jag har för enkelt objektiv för att göra  det rättvisa. Men de bilder jag tog får hjälpa hjärnkontoret att minnas den här fina dagen.

blogg100    Nr 78/100

Kommentarer till: "Gårdagsturen" (22)

  1. Ser så fint ut. Får ta oss över gränsen i sommar och åtminstone logga en Norge -cache. Lite kul med gömmor i olika länder….

  2. å va roligt och mysigt att komma iväg på det , jag måste testa geocatching det påminner så om min tävling jag deltar i , kramen

  3. Grattis till ftfen, vi åkte till vänersborg i fredags för en övernattning och i säffle ca 3.5 mil hemifrån fick vi också logga en ftf
    det blev så att säga starten på resan

  4. Nationaldagen betyder mycket mycket för en norrman, för oss nästan ingenting. Osvenskt klingar gott i våra öron. Knepigt. Fast norrmännen är väl ändå lite väl?

    • Jag är glad det inte är sådant jippo hemma. För oss svenskar är midsommarhelgen mycket mer betydelsefull och en helg vi firar. I Norge går den ganska obemärkt förbi…

  5. Så vackra bilder, ser ut som att ni har haft en härlig tur 🙂

    • Det är så otroligt vackert här, så vi som bor här struntat i om vi får jobba eller ej! Så brukar det definitivt inte vara när vi ligger på främmande ort, då brukar irritationen krypa fram om någon inte får arbeta mycket! 😉

  6. Hejsan,,klart du ska fota,även om din kamera har en enkel optik,,en bild är ju bättre än ingen bild alls..
    Ja den grillade laxen smakade alldeles utmärkt..Haé Kram.

  7. Ja det är sant,,vi kompleterar varandra ganska bra,,har samma åsikter om allt..Haé Kram.

  8. Men så vackert! Norge är verkligen fint. Jag är 1/4 norsk då min farmor var norska. Kul att du var först att hitta en sån där mojäng.

  9. Härliga bilder och underbar natur. 😀

  10. Det är inte lätt att gå på ”tur” 😉.
    Jättefina bilder att minnas .
    Ha nu en fortsatt skön vecka.
    Kram kram.

    • Hur menar du? Nog är det lätt att gå på tur… bara att ge sig iväg. Svårare att komma iväg ibland… 😉 Men inte i den här byn, jag är stormförtjust i Kristiansund!

  11. Hej du,,Ja det är bäst när det kommer lagom med regn,det gör kanske mest nytta det som kommer nu före midsommar,sen kan det gärna få bli uppehåll långa perioder..Haé Kram.

Kommentera

Etikettmoln

