Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vad är detta?

kotte

Under mina promenader i Kristiansunds utkanter har jag stött på buskar och även träd med sådana här kottar. Kottarna är svagt rosafärgade och strävar uppåt, hänger inte nedåt, barren är långa som hos tallen.

kottrikt

Någon som vet? Jag vet inte, men ska försöka komma ihåg att fråga på arbetsplatsen i natt… Träden/buskarna är väldigt vanliga här ute i kustbandet…

blogg100    Nr 82/100

Kommentarer till: "Vad är detta?" (12)

  1. det kanske är bergtall ?

  2. det är nånslags tall heter den kryptall tro?

  3. Det minner om furutrær – men disse er vel mindre? Og så blomstrer de. Kanskje de pollinerer? Hmmm…

    Ha en fortsatt fin kveld, og så en ditto natt ^^,

    • Jo, först trodde jag det var en tall… men så såg jag kottarna och då stämde det inte alls…. Dessutom växer inte tall i buskage… Men bergstall är en egen gren av släkten tallar… Då fick jag förklaringen.

      Ha en fin dag!

  4. Ser intressant ut, hade ingen aning om att det fanns så många sorters tall. 🙂

  5. Jag känner igen den men vet inte vad den heter!

    Ha en fin helg! Har ni lika fint väder i Norge just nu?

    • Bergstall, tror jag den heter…. Lena som kommenterade först hade rätta svaret, jag googlade på tipset hon gav mig och det var ingen tvekan!

Kommentera

Etikettmoln

