Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

EU-val

kristiansund9

I morgon är det val till EU-parlamentet-

Det är kanske ett viktigare val än vad vi tror här på hemmaplan. Som vi alla vet så genomförs nazistmarscher över hela Europa, i stort sett. Vad medierna rapporterar växer antal människor med nazistsympatier! Det har jag svårt att förstå när vi alla bör ha kunskap om vad som hände med judarna under andra världskriget. De blev syndabockar för arbetslösheten, bl.a. Den syndabocksmentaliteten ledde till en helt vanvettig utrotning av judar.

Det är inte ett sådant samhälle jag vill ha. Jag vill ha ett samhälle, och Europa, som värnar om alla människors likaberättigande.

Jag har röstat. Har du eller ska du ta ställning i morgon?

blogg100    Nr 84/100

Kommentarer till: "EU-val" (12)

  1. Ja, det är skrämmande med dessa nazist-grupper och grupper med deras sympatier…
    jag har också mycket svårt att förstå detta……
    jag vill också ha ett samhälle och Europa som värnar om alla människors likaberättigande

  2. Jag har röstat,tycker som du att man ska rösta och därigenom visa vilken inriktning man vill ha…Jag och min Samsung som jag nu haft i ett år,vi blir mer och mer kamrater,nästan bästa kompisar nu..Haé Kram.

    • Umgåtts med min Samsung någon timme nu. Tror vi kommer att bli bra kompisar, så småningom… Men än så länge är hen hemlighetsfull mot mig… 😉

  3. Har röstat….självklart.
    Alla människor har lika värde, fattar inte hur människor i dessa tider kan tycka annat 😦

    Urk..urk..urk
    Urk..urk..urk
    Urk..urk..urk
    Urk..urk..urk
    Urk..urk..urk

  4. Ja, så jätteviktigt det är att alla som tror på människors lika värde röstar i årets EU-val. Valet var enkelt för min del också.

  5. Har nu röstat efter att ha läst på lite. Förstår mer och mer hur viktigt det är.
    Ha en fin Söndag

  6. Jag har röstat och nyss tittat på valvakan. SD fick nästan 10 procent. Helt otroligt. Kul dock att Fi gick fram i resultatet.

    • Jag har också tittat på valvaken och tycker det är surt med de högerextremas framgång i Europa! Instämmer i glädjen över Fi:s framgångar.

Kommentera

Etikettmoln

