Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

P1-abstinens

kristiansund13

De senaste dagarna har jag nog grundlagt P1-abstens… Idag har jag fått min del av P1-lyssnande. Jag har gått med proppar i öronen och lyssnat på en massa intressanta P1-program och jag känner mig genast på bättre humör!

Sådana här dagar är jag asocial… men jag blev mer ”folklig” framåt kvällen, när jag fått min dos av en del P1-program jag saknat. Bl.a söndagens ”Godmorgon, världen!”, ett program om Livets Ord, vad som hänt inom rörelsen efter att ledaren Ulf Ekman lämnat för katolska kyrkan, Ring P1 eller vad det heter, Nordström och Epstein m.m, m.m. Är inte van att ha folk runt mig i hemmet och inte kunna styra efter egen vilja. Oftast blir det inga problem att bo tillsammans, alla tar hänsyn till varandra.  Den här gången har det inte känts ”bekvämt” alla gånger. Som jag skrivit någon gång tidigare, så lär jag mig mycket om mig själv i kollektivboende… 😉  Det gäller att alla skärper till sig litet extra…

P1-program som sagt, suttit på altanen och solat och njutit av ett underbart sommarväder. Nu är det fyra arbetspass i sträck, sedan Oslo några dygn. Snart på hemmaplan igen. Sommaren står för dörren.

Visst är det gött att leva!?

blogg100    Nr 89/100

Kommentarer till: "P1-abstinens" (6)

  1. Hej du,,Ja förstår att det ska bli skönt att få vara hemma ett tag snart,,som du sa,sommaren är ju på intågande..
    Aj då,du bommade ordleken,,men det kommer fler framöver..Haé Kram.

  2. P1 har jag inte lyssnat någonsin tror jag…men jag har ju radio i mobiltelefonen.
    Har inte lyssnat på radio sen mitten av 90 talet när jag tänker efter..men ikväll ska jag lyssna på p3 vid 19:03…Metallica 🙂

    sv: Vet inte….badrummen de renoverat har infallit ”mellan” hyresgäster så vem vet?

  3. Ja det blev riktigt bra,nästa gång tror jag att jag ska ta med lite skivad potatis,och lite purjulök..Det blev lite Mussaka känsla över rätten,,smakade bra gjorde det..Haé Kram.

Kommentera

Etikettmoln

