Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

norskt

Ensamheten i huset varade i fem timmar! Sedan var den friden slut… 😉

Min nuvarande medboende är en muslimsk kvinna, vi har haft mycket trevligt ikväll, bl.a delat tankar om religion. Efter vårt samtal så berättade jag för henne att jag är ateist och då skrattade hon… Så litet senare på kvällen sa hon till mig att jag vet ju att du är ateist, men jag kommer att be för dig många gånger. Om det är OK, la hon till sedan. Jovisst, tyckte jag, det är OK om det inte är hädiskt att be för en sådan avfälling. Jag fick ett smittande skratt till svar! Som väl är så behöver man inte bli osams även om man tycker väldigt olika.

Från det ena till det andra… Idag har jag ändrat mina planer… Redan i morgon reser jag hem till Sverige. Jag hade tänkt stanna i Oslo på vinst o förlust och hoppas på några nätters jobb. Men då de inte hade något idag som de kan erbjuda mig vågar jag inte chansa… Sitta i Oslo utan arbete hela pingsthelgen, vid den tanken så tog hemlängtan överhand och jag ändrade mina planer. Nu ska jag hem och njuta av ledighet! Härliga tider… 😉

blogg100    Nr 94/100

Kommentarer till: "På G nu – mot Sverige" (8)

  1. Har du jobbat många år i Norge? Det verkar vara en klok arbetskamrat du har som inte måste övertyga andra om sin tro. Jag tror faktiskt att de flesta människor är på det viset, men ofta när det blir bråk skyller man på religionen. Ha en härlig Pingsthelg.

    • Jag har arbetat periodvis i Norge under de senaste tre åren… Slitigt, men samtidigt kul – men visst är det för pengarnas skull jag gör det!

  2. visst är det härligt att man inte behöver bli osams även om man tycker väldigt olika
    och att det finns en ömsesidig respekt.
    och kan tänka mig ni hade trevligt tillsammans

  3. Önskar di gen trevlig hemresa. Kram Bosse

    • Tack för det! Hemma är jag sedan tre timmar tillbaka. Har fyllt på kylskåpet, fixat litet, ätit och sedan hamnade jag i soffan. Ganska trött, reste från bostaden i Kristiansund kl 08.00 och kom hem till min lägenhet 19.20. Även om man inte utför så mycket arbete så är det jobbigt att resa. Skönt att vara hemma, i alla fall….

  4. Oki,välkommen hem då,,klart du fixar en moussaka nu i sommar,,det var första,men absolut inte sistagången jag gjorde den,,smakade jättegott..Haé Kram.

Kommentera

Etikettmoln

