Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vilken underbar dag

barn o barnbarn

Sol, varmt, sommar, fräsch grönska – mer kan man inte begära.

Mina söner, sonhustru och barnbarn kom till mig några timmar, vi åt, småpratade, hade trevligt… glass förstås o kaffe… och så en promenad till en park i närheten med ankor. De verkade loja av värmen… inte många som visade sig… de som brukar komma springande när de tror att det vankas mat. Bröd hade vi med oss, bjöd ut… ingen kom… ett ank-par som låg o sov bligade litet, men brydde sig inte om brödet. Nåja… vi förflyttade oss… och fann några ankor som ville ha mat… Ryktet spred sig och många ankor kom och ville dela på det goda. Vincent, 2 år, sa varje gång innan han kastade bröd… ”Anka” och så kastade han… så att alla skulle förstå vem som skulle ha det… kanske… 😉

mamma, pappa, barn

Liten kille börjar bli trött

Ljuvlig park, ljuvlig promenad hem utmed rhododendronhäck. Ljuvliga söner, sonhustru och finfint litet barnbarn som jag hoppas få träffa många gånger i sommar när jag är på hemmaplan… 😉 Är jag part i målet… nåja.. så är det förstås… men i mina ögon är de ljuvliga, allesammans…

blogg100    Nr 99/100

Kommentarer till: "Vilken underbar dag" (6)

  1. Låter härligt. Även här i norr har sommaren etablerat sig. Det gillar jag. Ett litet skojigt sammanträffande – jag har också bloggat om ankor idag.

  2. Så mysigt ! ja nu är det semester för mig också, får se om vi tar vägen ner till jönköping, är lite sugen på det faktiskt
    hör väl av mig om vi kommer i närheten
    kunde ju va trevligt att säga hej vid någon bra cache
    ha de så länge

    • Om vi ska kunna ses beror helt på när ni kommer. Trots att jag är ledig just nu är jag ganska fulltecknad…;-) Blir ju så när jag är borta långa perioder… Du får höra av dig så snart du vet att ni är på gång så får vi se hur vi får till det – om vi får till det. Om två är räknar jag med att vara pensionär, då blir det lättare att pricka in någon dag…

  3. Visst är det en härlig tid nu och att få umgås med barn och barnbarn är verkligen underbart. Det kan knappast bli bättre!
    Tack för din kommentar hos mig Mia, jag håller helt med dig om ofoget att ta bort annandag pingst och därmed förstör den helgen totalt. Och nationaldagen som vi fått som kompensation kan ju infalla när som helst i veckan.
    /Ingrid

Kommentera

Etikettmoln

