Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Veckoinlägg

grinda

Nu blev det tyst i min blogg. Dels beroende på att blogglusten uteblivit och det berodde nog på att jag arbetat många timmar den veckan som lider mot sitt slut. Dessutom har vädret gjort att datorn inte varit lika lockande + att WF, spelet jag skrev om här nedan, nog fått den tid jag brukat blogga…

Litet annat har jag också hunnit med. Jag har till o från under lång tid tittat på bil, nyare än den jag har. Nu har jag funnit den jag vill ha, ja, jag hoppas jag gjort en bra bedömning Under ganska lång tid så har jag tänkt att jag  ska jag byta till mig en nyare bil innan jag går i pension. Den jag har är bra… men byter jag inte nu så är det inte säkert jag vill slänga ut en massa pengar på en bil. Som pensionär blir det nog inte speciellt fett… 😉 Ja, jag planerar för pensionärslivet nu även om det inte är dags riktigt än. Jag har inte hämtat den nya bilen än, det blir i veckan som kommer.

Bilen jag har är mycket bra. Jag hoppas den nyare är minst lika bra…. helst bättre…. 😉 Den var rolig att köra i alla fall och har endast gått 2.700 mil. Nästan som ny, med andra ord.

Är det förståndigt att byta bil när man har en bil som aldrig krånglar eller är dålig på annat sätt? Ja, det kan man förstås undra, men jag chansar på det… Resultatet visar sig nog framöver.

Svammel, svammel, men det blev ett inlägg i alla fall…

Kommentarer till: "Veckoinlägg" (19)

  1. Grattis till nya bilen och jag förstod att du jobbat mycket, har allt saknat dina inlägg, majalena62 heter jag på WF ifall du har lust att ta en match
    ha det i värmen

    • Jag tar gärna en match med dig… Tack för dina snälla ord! Jag ser att folk har tittat in till mig, men det har blivit färre och färre ju längre tiden gått… 😉 Inte så konstigt… när ni inte finner något nytt!

  2. Byta bil det bör man göra rätt som det är innan det är nåt som måste lagas, och har väl det börjat så fortsätter det och bara det kan kosta mkt pengar om man inte är händig och kan fixa det själv..du gör helt rätt i att byta tycker jag.
    Ha en fortsatt bra dag!

  3. Grattis till nya bilen! Hoppas du blir nöjd med den. Kram

  4. Visst är blogglusten liten just nu, och det är ju som det ska tycker jag … 😉

    Lycka till med den nya bilen. Oavsett om det behövs eller ej så är ”nytt” alltid roligt ….

    Jag har aldrig provat WF, trots att jag hört hur bitna många blir. Eller så är det just därför som jag omedvetet avstått. Jag vill inte ta mer tid än jag redan gör, från sådant som jag vill göra och längtar efter att göra … ”slösar” bort mer tid än jag skulle önska redan som det det är … hehe

    Kram

    • Visst är det riktigt som du skriver om du syftar på datornöjen. Men spelet har tagit tiden från datortiden… och då gör det inte så mycket tycker jag. WF är tankespel så det är säkert nyttigt för hjärnan också… 😉 Det finns alltid ursäkter för det mesta…

      • Nu syftade jag inte på specifikt datortid för min del. En del av det jag vill göra men inte hinner är just sådant vid datorn. Som att jobba med illustrationer och skriva på idéer jag har. Jag fastnar gärna i bloggandet i stället, både det egna och andras. Jag tycker om det, och det är ett lätt åtkomligt och lagom ansträngande nöje. Men det tar mer tid i anspråk än jag skulle önska. Ibland har jag så roligt att ett par timmar bara flyger sin kos …

        Tid jag vill ha för sysslor och nöjen som inte är vid datorn har att göra med tecknande och målande vid ritbordet … eller fotograferande.
        Och sedan har vi ju allt det som inte direkt tillhör nöjen utan ”allt man borde göra” som ligger på hög i hemmet, Tid jag verkligen alltför lätt väljer bort … hahaha

        Jag har en benägenhet att syndfullt njuta av dialoger ihop med mina blogg-vänner, och låta alla tankar och idéer som kräver mer av mig rinna ut i sanden. Det spelar ingen roll att jag längtar efter det och drömmer om det. Den tid och energi det kräver att genomföra drömmarna är för stora för mitt lättjefulla jag, så en behaglig konversation med bloggvänner vinner min tid lätt … på gott och ont … 😛

        Vet inte om jag har rättfärdiga ursäkter för att lägga den tid jag gör på bloggande, mer än att jag vet varför jag gör dessa val. Jag vet att jag har det som ersättning för annat. Sådant jag aldrig haft och sådant som gått förlorat …
        Och så länge jag inte har problem att lämna datorn för andra saker som är mer lockande – eller mer nyttiga – så finner jag inget behov av att avstå det jag tycker om.

        Men att lägga till mer lockelser avstår jag helst … hehe

      • Absolut ska vi ha kul i livet och lägga tid på det vi gillar. Jag känner igen mig i en hel del i det du beskriver på dig själv… 😉

  5. Jo..aldrig filmat byta upp sig brukar jag säga och det är väl lika bra att göra det när man har ekonomin för det.
    Som pensionär har man ju förhoppningsvis en buffert…den vill man ju inte ta av då.

    Lycka till med nya bilen. 🙂

    • Tack! Jag hoppas bilen ska gå och gå och gå många år utan reparationer. Nej, inte vill jag ta av min buffert till att byta bil…. Vet inte hur länge jag kommer att ha bil. Misstänker att jag inte kör speciellt mycket mil om året om fem år. Å andra sidan, då har jag tid att ut och röra på mig bara för att se mig om – året runt. Får se hur jag utvecklar mitt pensionärsliv.

  6. Grattis till nya bilen! Tror att du hinner byta ett antal gånger till… för det få man nog göra även om man är pensionär. Livstid på en bil? eller kanske snarare . hur långt rullar den innan den lägger av? Jag vet inte. Dottern har en bil som är från 2000. Den är fortfarande bra, fast med lite ålderskavanker….Nu är det deras andrabil, så den går inga långa sträckor… så därför handlar väl en bils livslängd på såväl ålder som körsträcka som god omvårdnad. Tror jag… som är långt ifrån bilexpert.

    • Inte har jag tänkt att köra bil tills jag blir 90 år, hoppas jag har förstånd till det. Det finns kollektiv trafik där jag bor, man kan dessutom åka mycket taxi också för att komma upp i kostnaden för bil. Jag inbillar mig att jag kommer att köra mindre och mindre, ju äldre jag blir.

  7. Man tappar lite blogglust under sommaren och spesiellt då vi haft sånt fint väder i vårt avlånga land. Man vill ju inte sitta inne å blogga då.
    Vad kul med ny bil jag som älskar bilar. Vi får se om den är lika bra som den du har haft.
    Ha det gott från mig!
    Kram

    • För mig ska bilen rulla, någon annan kärlek har jag svårt att uppbåda för plåtlådan… 😉 Men jag vet förstås att bilälskare ser helt andra kvalitéer i lådan…

Kommentera

Etikettmoln

