Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

dessert

Nu när jag har semesterperiod igen är livet småtrevligt de flesta dagarna. Dagen idag var tänkt för att handla, städa litet inför morgondagen då jag ska ha gäster. När jag hade handlat och kommit hem fick jag ett sms från en väninna som inte är på hemmaplan så mycket. Hon var hemma nu och undrade om jag hade lust att ta en fika eller en lunch tillsammans. Jag var inte nödbedd.

Vi sågs, åt, småpratade och hade det småtrevligt hela em. Väldigt mätt är jag nu, får se om jag orkar dammsuga ikväll eller om det får vänta tills i morgon. Jag hinner nog med det också. Så här flyter mitt liv fram just nu, litet utflykter, litet kompisträffar, litet ”nytta” i lägenheten… Väldigt gott… En försmak på pensionärslivet så småningom, tänker jag. Hur jag verkligen kommer att uppskatta pensionärslivet eller ej, det återstår att se. Kanske blir det för mycket av det goda då…

Det ni ser på bilden det är desserten, det andra finns inte foto på – men det var mycket mat innan detta goda slank ned… 😉

Kommentarer till: "Så småtrevligt livet kan vara" (6)

  1. Har du semester? Så underbart! Det skulle jag också vilja ha …
    Trevligt … 😀

    Du nämner din pension då och då? Jag får en känsla av att det är nära? Hur nära är det egentligen?

    Kramis på lördagskvällen … 🙂

    • Ja du, pensionen närmar sig med stormsteg. Ungefär fyra månader tills jag fyller 65 år. Är inte riktigt säker på att jag lämnar yrkeslivet då, får se hur jag känner. När jag jobbade för fullt hela sommaren tänkte jag att inte en dag längre än till 65 år… men jag är inte sämre än jag kan ändra mig! Jag behöver amortera litet mer på bolånet… 😉

      • Okej! Känner du att du orkar och inte vantrivs så är det väl okej, men tråkigt om du ska jobba längre för att du måste …

      • Jag har sedan en tid tillbaka arbetat för bemanningsföretag, mest i Norge. Tar uppdrag, ledigt emellan uppdragen… så jag kan styra hur tungt det blir. Byter i regel arbetsställe efter varje uppdrag.

  2. Låter som ett bra liv, det gäller bara att hitta guldkornen. En del sådana går mig förbi just nu, det förstår jag… för nu är det bara jobb, jobb, båe vardag och helg och långt in på kvällarna. Men bara utvecklingssamtalen är klara, så blir det mer normalt… och då har man inte så ofta kvällsarbete att göra. Ha en fortsatt bra semester!

    • Du hade nog en del gulddagar i somras, även om den här sommaren inte blev vad ni tänkt er. Då var det jag som ”höll Sverige igång”, nu är det din tur… 😉 Så kan man ju se det… eller!??

Kommentera

Etikettmoln

