Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Mösseberg

mössebergorg

Falköping brukar kallas ”Staden mellan bergen”, åtminstone tidigare, numer hör jag aldrig det uttrycket. De berg som åsyftas är Mösseberg samt Ålleberg.

Ålleberg har jag besökt flera gånger. Egentligen har jag vandrat en del på Mösseberg när jag arbetade på Falbygdens sjukhus för många år sedan, men inte sett så mycket mer av. Idag tog jag en utflykt just till Mösseberg och fann denna magnifika utsikt över landskapet. Där satt ett äldre par i en bil och bara tittade på utsikten… vad  jag kunde se. Jag var ute och gick, läste informationsskylt, njöt av utsikten och fotograferade innan jag körde iväg. Paret satt kvar. Kanske är det en plats folk åker till sådana här vackra dagar bara för att få njuta! Vad vet jag?

Idag med bilens hjälp körde jag runt på småvägar, vägar där det nog inte gick att möta en annan bil riktigt överallt. På de flesta ställen gick det dock bra och gott om mötesplatser fanns också. Vägen påminde litet som grusvägar kan vara vid tjällossning… inte är det tjällossning nu, men i alla fall. Mest skog, på något ställe fanns en trekantig varningsskylt som varnade för motionsspår! Den skulle jag förstås fotograferat, men hade inte en tanke på det!

Ännu en fin dag, den här dagen med strålande solsken…. och ganska kraftig blåst. Ingen matsäck med mig så det blev hungerkänslan som avgjorde när det var dags att vända hemåt igen.

Kommentarer till: "Mösseberg" (4)

  1. O solsken ! Härlig dag förstår jag, sådana behöver man ibland, det var bara fikat som fattades då

  2. Visst är det häftigt att köra runt på okända vägar. Det finns så många fina platser. Letade du cacher också?

Kommentera

Etikettmoln

