Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

På plats

Volda

Klicka gärna på bilden, ”heffaklumpen” är majestätisk!

 

Nu är jag på plats i Volda, Norge. Resan var lång men gick bra. Kom fram på kvällen så det var mörkt, såg inte mycket av naturen. När jag vaknade på morgonen och tittade ut så fick jag se den här puckeln, fast på betydligt närmare håll.  En häftig första upplevelse av Volda. Jag må säga att jag är litet förundrad över just den bergknallen. Den påminner litet om  Taberg i Småland som också sticker rakt upp så där..  Sdana här upplevelser gör att jag gillar det liv jag lever sedan tre år tillbaka – att få se och uppleva främmande platser under en kortare period och sedan uppleva ännu en ny plats. Samtidigt som jag får min inkomst förstås.

Tur var det att jag var tvungen att knega upp till min arbetsplats på dagtid för att hämta passerkort så jag kunde arbeta kommande natt. För när jag skulle vandra iväg på kvällen var det väldigt mörkt på gatan där jag bor – jag kunde inte riktigt se vart jag satte mina fötter. Jag visste från dagsljuset att trottoaren var minst sagt gropig, grävarbete pågår  alldeles intill, så jag gick på den asfalterade gatan! Allt för att jag inte skulle trampa snett i någon grop. Jag hade ingen lust att komma grusig och smutsig till mitt första arbetspass. I fortsättningen kommer jag att ta med mig min ficklampa för att använda på den delen av vägen till arbetsplatsen. Av erfarenhet har jag lärt mig vad som kan vara bra att ha med sig till Norge.

I morgon är jag ledig och ska undersöka samhället mer, ett samhälle på cirka 10.000 invånare som har flygplats 10 minuters bilväg från tätorten, sjukhus finns… Snacka om service i Norge. Men icke att förglömma deras besvärliga resvägar… Det går inte att jämföra med Sverige. Jag kommer att återkomma med fler upplevelser eller upptäckter från den här lilla tätorten, misstänker jag. 😉

 

 

Kommentarer till: "På plats" (10)

  1. Hoppas att du får det trevligt ”där uppe” och att allt går bra med arbete och annat. 🙂

    Ser fram emot dina berättelser.

    • Tack! En månad går fort oavsett hur det blir, nästan… i alla fall.Jag har intalat mig det för det är egentligen inte ett sådant här uppdrag jag vill ha! Men pengarna vill jag ha! 😉

  2. Något stor sten var det, häftigt ! hoppas du får tid till lite caching också
    ha det gott

  3. Alltid bra att ha en ficklampa..det har inte vi konstigt nog..men i storstan så behöver vi väl ingen…men ändå.
    Ja..det var en stor ”grej” där…fantastiskt på bild.
    Har aldrig sett nåt liknande tror jag.

    Ha en superb fortsatt vistelse i vårt broderland 🙂

  4. Oj, vilken ”bula” … Häftigt!
    Du kommer säkert att trivas jättebra …
    Kramis

  5. Oj vilken klump. Hoppas att natten gick bra att arbeta och att du får dig en god sömn 🙂

Kommentera

Etikettmoln

