Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Ledig dag

Volda kyrka

Min lediga dag har  jag använt till att göra en rundvandring i det lilla samhället. Givetvis har jag inte sett allt,men det känns som om jag sett centrumkärnan. Vackert är det här och den här bergstoppen syns överallt, det blir nog mitt bestående minne av samhället. Någon dag ska jag närma mig den riktigt…. Dock vill jag inte bestiga den, höst, blött och halkigt… Jag riskerar inte fler frakturer när jag ska upp på berg och fotografera, i vart fall inte så här års! 😉

Volda1

Kyrka, ja, det finns det förstås. Inte så vacker utvändigt om ni frågar mig. Vid kyrkan ska det finnas en cache, men jag gjorde ingen grundligare eftersökning då det fanns folk där. Har mina tankar att återvända en kväll, då kanske jag kan få leta i lugn och ro utan en massa ögon på mig… 😉 Fortsatte ned mot hamnen och där fanns det folk överallt… inte gick det att leta där… vandrade litet fram och tillbaka, men kände inte för att göra någon noggrannare eftersökning. Tja, skulle det bli en cache så förstod jag att det inte var i centrum vid den tiden på dagen. Gav mig iväg till ett naturområde där det skulle finnas en cache vid en turstig… och den cachen fann jag! Alltså har jag loggat en cache även i det här samhället!

För övrigt så har jag ägnat en del tid åt den kurs jag läser på distans, Genus och historia, som nyss har börjat. Ett intressant ämne, tycker jag.

Kommentarer till: "Ledig dag" (10)

  1. Så roligt att följa dig däruppe. 🙂

    Det verkar vara en mysig liten stad, i alla fall på bilderna. Är det lätt att få kontakt med folk?

    Undrar också om du börjar med en ledig dag? 😉

    Trevlig kväll !

    • Jag arbetade en natt innan det blev ledigt dygn, det är nästan detsamma som börjar med ledig dag… 😉

      På arbetsplatsen är det lätt att få kontakt med arbetskamraterna, hur det är ute i samhället vet jag inte. Jag försökte nämligen inte att få kontakt… jag var fullt upptagen med att insupa samhällets skönhet och struktur. 😉

  2. Väldigt fin vy med berg och vatten. Geocaching är ju bäst så som du använder det: minnescacher från olika platser.

    • Jo, väldigt vackert här och då kan det bli vackra bilder… 😉 Mmm geocaching är en bra hobby när man lever som jag gör, aldrig sysslolös… 😉

  3. Kul att utforska stället, att få se något annat än man är van vid 🙂

  4. Mors,,Kul det verkar som du är på ett nytt ställe,verkar vara fin omgivning..
    Ja det verkar som naturen har tagit fel på årstid,med tanke på allt vatten i älven..Haé Kram.

  5. Otroligt vackert! Och lediga dagar är ju inte så dumt att ha lite då och då. 😉

Kommentera

Etikettmoln

