Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Smittoeffekt

korridor

Under det här uppdraget bor jag i ett litet krypin i ett omsorgsbolig, Äldreboende för de som klarar mycket själva, tror jag. Jag vet faktiskt inte riktigt vad man menar med omsorgsbolig…

Min reflektion är, om en gör något som någon anser ser vackert ut, drar det igång en smittoeffekt då? Utanför alla dörrar utan min finns det en blomsteruppsättning… 😉 Ett sätt att lysa upp en trist korridor!

Det kan ju också vara så att det är personal inblandad, men jag har aldrig sett någon personal här… Mer än att korridoren städas.

Kommentarer till: "Smittoeffekt" (10)

  1. Utan blommorna där hade det nog varit rätt trist.
    Men visst är det så…börjar nån sätta ut lampor som lyser ”juligt” på balkongen här så hänger andra med…det smittar nog av sig.
    Mitt emot här har nån satt upp en ”ljusgardin” på sin balkong…det lyser upp hela området där, syns antagligen från rymden också…det tog inte lång tid innan hans granne hade gjort likadant…och ta mig sjuttan om inte jag känner mig sugen också….undrar om det finns nåt botemedel? 😉

    SV: Har jag aldrig hört talas om 😉

    • Jo, korridoren försvinner liksom och man ser blommorna och en och annan tanke far geonom huvudet… Hos mig…. smittoeffekt eller vem har pyntat med dessa vaser?

  2. Så lite det behövs för att det ska se lite mer hemtrevligt ut.
    Ha nu en fin Söndagskväll.

  3. Klar smittoeffekt, positivt sett 🙂

  4. Jag är helt övertygad om att det inte bara är baciller som smittar. Leenden smittar ju, säkert smittar även viljan att ha det fint omkring sig.

  5. Omsorgsbolig är för de som behöver lite hjälp, men kan också ha större behov om jag nu minns rätt från mitt hemland . Jobbade på sjukhem och en liten tid i hjemmesykepleien, utanför Oslo. Blommor i korridoren minska avståndet!

Kommentera

Etikettmoln

