Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Iakttagelse

Volda3

När jag tittar ut genom fönstret idag så ligger ett tunt vitt lager kvar på asfalten, frost som inte töat bort under dagen. Tittar jag litet längre bort ser jag en som klipper gräs – förmodligen för sista gången det här året, misstänker jag… 😉

Vi har haft en underbar sommar och höst, men nu får vi nog ge oss. Det ÄR verkligen senhöst och snart vinter! Jag får ta det lugnt i backarna till och från arbetet. I morse när jag gick hem från arbetet var jag faktiskt litet rädd och funderade på om jag skulle ta på mig dobbarna som jag hade i ryggsäcken, men jag avstod. Jag gick väldigt försiktigt. I kväll åker dobbarna på! Jag litar inte på asfalt som är helt torr och säker på de flesta ställen, men fläckvis kändes hal och förrädisk.

Hur har ni det hemma i Sverige?

Kommentarer till: "Iakttagelse" (10)

  1. Här i Skåne är ingen snö i sikte, tack och lov. Det dröjer förhoppningsvis ett tag innan halkan slår till. Kram

    • Ingen snö här heller men väl frosthalka. Den kan vara lika förrädisk. Jo, Skåne brukar ju ofta vara förskonade, men slår det till kan det bli riktigt besvärligt hos er!

  2. Mörkt och dystert. Några plusgrader. Ingen risk för frost just nu. Men den lär väl komma. Ta det försiktigt i halkan. Är riktigt rädd för sådan sedan jag bröt handleden på förrädisk undersnö is. Elva år sedan i januari. Rädslan sitter i ännu.

  3. Jaha, så du jobbar i Norge. Hur är det? Är det mycket att göra. Alla vi som är ssk, och inte har varit där, undrar ju. Det är inte utan att man funderar på att pröva.

    • Det går inte svara generellt. Vissa arbetsplatser som man kommer till är jättebra, andra mindre bra. Men vi tjänar bra efter svenska förhållanden och trivs man med ett kringflackande liv och lämna sitt sociala liv o trygghet hemma så är det bra. Man får nya intryck, man för uppleva nya miljöer att vandra i, lära känna andra människor och litet annat tänkesätt. Jag trivs bra med det, men skulle inte kunna tänka mig att hålla på med det år efter år efter år. Bemanningsföretagen är inte speciellt bra arbetsgivare…. 😉

  4. Här är allt bra utom vädret. Men bättre än kyla så det synd att klaga. Dobbar tar jag på mig den dagen jag blir ordentligt darrig på benen. Där är jag inte än. Nej, inte än.

    • Hehe, hoppas du håller dig på benen tills dess. Ordentlig darrig är jag inte på benen, trots det så halkade jag på is och bröt handleden redan 1997. Man får aldrig vara för självsäker på foten… 😉

  5. Alltför lite snö här hos mig i Skellefteå! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

