Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Stripor i håret

vadharhant

När man arbetar natt inom vården kan det vara fullt upp hela tiden ibland. Andra nätter kan vara riktigt lugna. En sådan natt satt vi personal och småpratade när jag sa att jag längtar hem så jag kan gå och klippa mig. En kort frisyr måste hållas efter annars faller det och ingen frisyr finns… Då säger en av mina kära kollegor ”Det är fint med dina stripor i håret.”

Jag funderade ett ögonblick på om jag hört rätt…. blev full i skratt och frågade vad hon sa… Hon kontrade med att ja, sådana där du har i håret och visade med handen…. Aha, sa jag…. du menar slingor…  Mina norska arbetskamrater tyckte att ordet ”slingor” lät minst lika kul som jag tyckte att ”stripor” lät.

Ibland behövs det inte så mycket för att muntra upp en litet seg natt… 😉

Kommentarer till: "Stripor i håret" (19)

  1. Minns när jag jobbade natt. Det var väldigt varierat. Jag hade tur och jobbade alltid med personal som var lätt att samarbeta och prata lite allt möjligt med. Jag har också stripor i mitt hår…..tycker själv det är snyggt. Ha det bra.

  2. Stripor! Det heter det på danska också, och jag är ju från Danmark. Därför fattade jag inte först. Om Danmark och Norge säger stripor och Sverige slingor, så är det två mot én. Alltså: Stripor! 😉

  3. Jodå..minns mina fem år som nattarbetare..hujeda mig och sjuttsingen också vilken humor man lade sig till med..man skrattade åt allt till sist.

    Men jag gillade nattarbete..man rådde om sig själv..alla problem som uppstod fick man lösa på egen hand..det gillade jag.

    Men allt var kanske inte bra..man blev lite osocial på nåt vis..men man märkte det inte själv.
    Men kul hade vi 🙂

    Ha det underbart.

    • Jag är desto mer social när jag är på hemmaplan. Jag har aldrig arbetat natt mer än sex månader i sträck, så jag vet inte hur mycket sanning det ligger i ditt påstående. Men det låter ganska troligt. Man har väldigt seg…

  4. Hahahaha … alla kan nog bli lite trötta ibland … 😉
    ”Stripor” ska det vara för att få lite liv i kalufsen … hihihi

  5. Hihi…norska är roligt. Gillar deras båtpotatis. 🙂

  6. Haha, så fel det kan bli. men känner igen det som nattarbetare att man talar i nattmössan. Jag var och klippte mig i Måndags, igår fick håret lite färg med. 🙂

  7. 🙂 Jag kan inte vara utan mina ”stripor” och jag har jobbat natt i 7 år nu ..kan intyga att man blir lite ”egen” av att vaka..men jag trivs med att vara lite egen så jag kommer att fortsätta jobba natt så länge jag orkar.
    Ha de!

  8. Haha…..Ja stripor kan man väl säga tycker jag. Det är väl ungiofär samma sak *LER*.

    Ha det gott och torsdagskram från mig.

  9. Stripigt hår har fått ett ansikte!
    Trevlig helg!

Kommentera

Etikettmoln

