Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Blåsigt

klanning

Här i Volda sägs det att det aldrig blåser så mycket, samhället ligger skyddat.

Idag blåser det ganska häftigt, dessutom låter det som blåsten tilltar. Undrar hur det är på andra ställen runt kusten.

Egentligen var det inte det jag tänkte skriva om. Jag har inte så mycket att skriva om, min hjärna sysslar mest med arbete och ”genus och historia”, alltså distanskursen jag försöker genomföra här. Inte så enkelt då jag har glömt att ta med en av studieböckerna som jag behöver just nu för nästa veckas inskick. Men det ordna sig, jag ska resa hem nästa vecka.

Idag var kylskåpet alltför tomt så jag gav mig ut på en liten handlarrunda, gick till ett litet köpcenter och kom förbi damkläder. Väldigt sällan jag köper kläder i Norge, men när jag gör det är det impulsköp och jag brukar trivas väldigt bra i det. Alltså är det värt pengarna. En snabbrunda bland klädstånden…. provade två plagg, hängde tillbaka ett. Det andra plagget, se ovan, fick följa med till kassan och så småningom ska det få följa med ända hem till Sverige… 😉

Varm och go och dessutom väldigt behaglig att ha på sig!

För den saken skull glömde jag inte handla mat! 😉

Kommentarer till: "Blåsigt" (8)

  1. Jättefin !!! 👍

    Tror du blir väldigt nöjd med detta köp. Skulle vilja se en bild när du använder den. 😊

    (Önska kan man ju alltid)

  2. Nostagi! Det gamla OP-mönstret. Kul att se igen… kanske det kommer till Sverige också. Hoppas att du inte kommer att lida av näringsbrist p.g.a utebliven handling! Ser fram emot nya WF-partier när du befinner dej hemmavid.

  3. det var ju tur att du inte glömde maten, usch för blåst, inte kul , här är grönt och fint , ingen snö
    ha de

    • Just nu är det strömavbrott här, fullständigt mörkt både inomhus som utomhus, förutom bilarnas lyktor. Nåja, jag har stearinljus o datorn tänd. Ficklampa finns också om det fortfarande är mörkt när jag går till jobbet. Jag hoppas att arbetsplatsen inte är mörklagd för då får vi möta många oroliga äldre när vi kommer dit.

  4. Impulsköp har jag blivit ganska bra på att undvika…fast förstås…när man kommer till kön vid kassan så slinker det ju med en och annan chokladbit…fast bara ibland 😉
    Men kläder?
    Nä…har fått för mig att det är typiskt manligt…att inte handla kläder på impuls eller mer än nödvändigt iallafall…fast vad vet jag?
    Kanske bara jag som är sån.

    Ha de bäst nu.

    • Det är inte så ofta jag impulshandlar, men det händer. Som väl är så brukar det bli väldigt bra impulsköp, sådant jag trivs med.

Kommentera

Etikettmoln

