Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Gumman i lådan

kök Volda

Jag känner mig litet som gumman i lådan vad gäller bloggandet. Hux flux är jag med på banan, sedan helt tyst. Nu är jag med igen… 😉

Avslutade uppdraget i Volda och kom hem till Jönköping för snart en vecka sedan. Lika skönt som vanligt! Borta bra, men hemma bäst är ett sant talesätt. Där jag var hade jag supertrevliga arbetskamrater, fick arbeta jättemycket vilket jag vill när jag ligger på bortaplan. Boendet var dock inte det bästa. Jag har tidigare visat fina lägenheter jag bott i, så nu är det dags för att visa motsatsen. Det här får jag nog räkna som det sämsta, även om det hade sina pluspoäng. Jag bodde ensam, inte tillsammans med andra vikarier och ett plus även för att det var rent både när jag kom och när jag reste därifrån… 😉 Lägg märke till den spartanska köksutrustningen. En gryta (skymd), några få bestick, två djupa tallrikar, två mattallrikar, två assietter, några koppar och glas… Det var i stort sett allt!

boligen Volda

Jag brukar vara noga med att ta reda på att det finns tvättmaskin och kök, eller åtminstone möjlighet att laga mat. Det var utlovat – men det stämde dåligt. ”Köket” ser ni på den översta bilden i inlägget, jag levde på halvfabrikat under fem veckor och det var ingen höjdare. Längtade efter att få laga mat och äta ”riktig” mat – men det gick ingen egentlig nöd på mig. Tvättmaskin fanns inte, jag kunde inte finna någon trots att jag gick igenom hela källaren. Det löste jag med handtvätt, kändes skönt att komma hem och lägga smutstvätt i tvättmaskinen… 😉

Möbleringen kommenterar jag inte, ni får själva bilda er en uppfattning med hjälp av bilden ovan! 😉 Samtidigt som jag tyckte det var bedrövligt dålig standard på boendet så tänkte jag att jag har åtminstone en säng och varmt runt mig. Inte alla som har det så bra… 😉 Jo, litet kommenterar jag möbleringen i alla fall… Tänk om de tog bort en säng och satte in en liten bekväm fåtölj eller sittsoffa med läslampa. Då skulle det genast kännas litet mer trevligt! Trots att det var litet och inte mycket möbler var det inte lättstädat. Det fanns grejer under sängarna…. se bild nedan.

golvet Volda

TV skulle finnas också. Tur de tänker på att vi ska ha något att syssla med på vår fritid. TV:n… ja, den var väl intryckt i ett hörn, där fick den stå… Tack och lov att jag har datorn med mig överallt. Den är faktiskt ovärderlig vid sådana här uppdrag! Att vara flexibel är en fördel, det tycker jag att jag är. Trots det så har jag en gång blivit anklagad för att inte vara det när jag klagade på någonting till mitt bemanningsföretag! Frågan är hur flexibel man behöver vara för att de ska vara nöjda… 😉

TV Volda

Hur som helst, jag reser inte till Norge för att bo flott, men med hyfsad standard så ger det hemkänsla och en ökad känsla av välbefinannde. Nu är jag i alla fall hemma i mitt egna krypin och trivs alldeles utmärkt! Här finns såväl disk- som tvättmaskin och litet större sortiment i köksskåpen… 😉

Kommentarer till: "Gumman i lådan" (18)

  1. Jaha du, det där såg inte så vansinnigt attraktivt ut. Häftiga sängar. Underbart kök. Härligt att jobba då då.

  2. Mors..Enkelt boende,så sant,tur att det bara var fem veckor,,om nu 5 kan kallas ”bara”..
    Ja onsdagen började i sorg men efter minnesstunden så kändes det mycket bättre..Haé Kram.

    • Trots allt så går veckorna fort. Sedan var jag förberedd på att det var låg standard, men tvättmaskin och tillgång till kök var utlovat… 😉

  3. Men du hade i alla fall en säng med flexibel huvudände. Inte illa 😉
    Nej du, det där ser urtråkigt ut. Fy tusan!

    • mmm stämmer det där med huvudändan…. 😉 I början var det vackert väder och jag hade lust att vistasutomhus, men knappas i november- o decembermånaderna. Knappast de månader som friar till mitt hjärta…

  4. Spartanskt så det förslår.

  5. Ja det räcker säkert med en skinka till jul,,,men jag är väldigt förtjust i skinka,som smörgåsmat och även till olika lunch och middagar,går att variera på många vis.Haé Kram

  6. Välkommen hem..ja du…lite mer skulle man väl kunna begära iallafall kan man tycka.
    Men så kan det väl vara ibland..synd tycker jag.

    Hur som helst…ha de bäst nu på hemmaplan.

    God jul.

  7. Det ser verkligen ”enkelt” ut, Tur att ha ett eget kryp in att komma hem till!

  8. En liten myshörna hade ju inte skadat….

  9. Det där var riktigt ynkligt. Om det ändå var riktiga sängar, inte sjukhussängar. Fem veckor i en sjukhussäng kan väl få vem som helst att bli hospitaliserad.

    Förstår att det är skönt att vara hemma igen.

    God Jul!

Kommentera

Etikettmoln

