Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Hallo cyberværlden!

Så ær jag uppkopplad igen från en plats några mil Trondheim. Tyværr har jag inget wifi, endast en dator jag har tillgång till obegrænsat men via den verkar det inte som jag kan sænda med några bilder.

Læser att det stormar hemma i Sverige, hær har vi ett underbart vintervæder dag, solsken, några minusgrader och vit fin snø. Så ska vintern se ut, om det nu måste vara snø. Kanske kan man sæga att politiskt kaos øvergick i meterologiskt kaos… 😉

Livet løper på, jag har sænt in ansøkan om att børja ta ut den allmænna ålderspensionen. Det kænns onekligen konstigt att det kan komma pengar till mig utan att jag gør ett dyft før dem! Det ær jag inte bortskæmd med. Tjænstepensionen sparar jag något år till med tanke på att jag kommer att arbeta en del framøver. Tror tjænstepensionen ger mig mer glædje den dagen jag inte har någon annan inkomst.

Kameran ær min stændige føljeslagare. Ær det någon hær som gått någon fotokurs och hur mycket har ni fått ut av den i så fall? Min fråga beror på att jag funderar på att kombinera semester och fotokurs senare i år…

Kommentarer till: "Hallo cyberværlden!" (18)

  1. Aha det är där du är , förstod nästan det när det blev tyst på telefonen
    ha det så bra där då med vinter och kyla

  2. Coolt med norska bokstäver. Om man tar E6 rakt österut från Trondheim tills man når havet igen då är man i Sundsvall. Fotokurser är alltid trevliga. Förutom att lära sig nya saker om fotografering får man också träffa andra fotointresserade människor.

    • mmm ja ni får vænja er vid norska bokstæver tills jag ær hemma igen.

      Jo, jag ær sugen på en fotokurs, endast weekend, men med få deltagare så vi ska få kunskap på varje deltagares nivå. Plus att det blir en liten semesterresa… blir kanske så att jag anmæler mig. Jag har endast lagt en intresseanmælan… inget bindande.

  3. Att det bara ramlar in pengar är ju trevligt. Men du har ju faktiskt arbetat hårt för dem så det är dig väl unt.

    Jag har också varit sugen på en fotokurs, jag fotar ju i jobbet lite då och då, men skulle vilja bli bättre. Dessvärre har de varit för dyra för mig.

    • Det kostar ju litet med boende och allt. Inte oøverkomligt før mig så jag tror jag hoppar på den. Skulle førstås varit kul att ha haft dig med dær också… 😉

  4. AnneMarie Engblom sa:

    Gott för dig bli pensionär, tror jag.
    Visst saknar man jobbet stundtals…men att ha en inkomst som kommer på bestämda dagar det är man inte bortskämd med som frilansjournalist och egen företagare!

  5. Pengar utan att du gör något, ja men du har slitit ihop till dem tidigare. Åtminstone jobbat ihop, det kan ju vara kul att jobba ibland också. Fotokurs nix. Jag vill ha en bra kamera där det i stort bara är att knäppa, ingen kurs och ingen systemkamera. Men visst, en fotokurs skadar väl inte.

  6. Ingen fotokurs här. Jag leker och prövar mig fram. Det går ju bra att göra det nu i digitalkamerans era … 🙂

    Måste kännas jättekonstigt att snart tillhöra pensionärernas skara? En gång låg den rollen så låååååååååååångt bortom framtidens horisont så den var ju nästan overklig.
    Jag har 13 år kvar till 65, men sedan mammas sjukdom och bortgång har inställningen till tid förändrats. För tillfället känns det som det kan vara dags när som helst, för jag vet att det kommer att gå jättefort … 😦
    Hoppas att det känns bra inför pensonen … Kram

    • Innan jag var 60 så kunde jag inte tænka mig att gå i pension. Men nu kænns det OK. Trots det kommer jag att resa en del till Norge och arbeta, men jag kommer att vara æn mer kræsen på uppdrag och boende.

  7. Välkommen tillbaka har saknat dig. Här har det stormat och vi var t o m utan ström ett dygn nästan. Klart du ska gå på kurs. Kunskap är lätt att bära. Det är meningen med livet att lära så mycket som möjligt, och är man intresserad så ska man ge det chans.
    Kramis.

    • Det låter ett så sjælvklart val nær du skriver så. Ja, det får nog bli så. Egentligen har jag ”næstan” bestæmt mig men du ger mig en puff i ryggen.Tack før det!

  8. Kul med norskan☺. Förnuftigt att börja plocka av den allmänna pensionen.

    • Mmm får spara litet på godsakerna (pensionspengarna) så man kan leva någorlunda gott æven som friherrinna, tror jag. Det verkar du också tycka!

  9. Här är det vinterland med, men det hinner även regna bort varje dag för att sedan fyllas på nytt 😉 Skönt att du verkar slippa regnet. Fontänen är av sten och hårdplast. Den lyser vackert i mörkret 🙂

Kommentera

Etikettmoln

