Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Svensk kyckling

Efter att ha køpt kycklingfileer i Norge så funderar jag øver varfør det ær så mycket vatten/vætska i de svenska kycklingfileerna? De man køper hær i vårt grannland ær betydligt mer køtt i, mer kompakta och mindre vætska.

Någon som vet? Tror jag læst någonstans att vætska sprutas in i køttet i Sverige? Varfør, kan man undra i så fall?

Kommentarer till: "Svensk kyckling" (15)

  1. Men det förstår du väl? Det är för att tjäna pengar! Att sälja vatten för samma kilopris som kycklingen är ju otroligt lukrativt. Även köttfärsen innehåller många gånger mycket vatten. Köpte för ett tag sedan kycklingfilé med ”högt köttinnehåll”. Ska man behöva uppge det? Ska inte kycklingfilé vara 100 procent kött? Ruffel och båg, det är vad det är…

  2. Låter underligt tycker jag. Att Norge skulle vara bättre än Sverige på kyckling. På skidor, kanske.

  3. Ingen aning, det borde inte vara så tycker man, skall kolla med min arbetskollega, hon är norsk 🙂

    • Nog stæmmer det. Nær jag arbetade i Drammen så var det flera arbetskamrater som åkte till Nordby i Sverige før att handla. Men inte kycklingfileer før de var før dåliga, før vattniga. Skillnaden har jag också lætt konstaterat.

  4. Hej igen,
    vet inte om du följer upp kommentarer du ger hos andra. Därför får du mitt svar här också.

    Kvinnoförakt, jodå. Men i det här fallet är det väl snarare förakt för hela människosläktet. Här kommer ännu en länk från Svenskan.
    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ny-massaker-av-boko-haram_4246731.svd

    • Ofta kollar jag upp kommentarerna hos mig. Visst ær det førakt før mænniskoslæktet… men vældigt ofta ær det kvinnor som drabbas værst. Inte har vi jæmstælldhet i Sverige heller, trots att vi har det vældigt bra hær.

  5. Håller med ovanstående. Pengar, pengar, pengar!

  6. Låter helknas! Ganska irriterande …

  7. Så gott det låter. Ovattnig kycklingfilé. Sådant där som man får på medelhavslandsrestauranger. Saknar dej som numera tämligen oövervinnelig WF-motståndare. Men du lär väl komma tillbaka till fäderneslandet snart!

    • Den 30 januari reser jag hem… får se i vilket skick…kan ta något dygn innan jag klarar av att tænka så jag vinner… 😉 Men visst vinner du ibland!

Kommentera

Etikettmoln

